تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3816167
شناسه : 3816167
تاریخ :
اتصال برخط «بازارکتاب» به نرم‌افزار کتابفروشان اقتصاد ایران: سامانه«بازارکتاب» به صورت برخط به نرم‌افزار کتابفروشان متصل شد. زین پس تعیین موجودی کتابفروشی‌ها در سامانه بازار کتاب نیاز به ورود اطلاعات توسط کتابفروشان نخواهد بود و این کار به صورت خودکار از طریق ارتباط سامانه با نرم‌افزارها انجام می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یکی از امکان‌هایی که کتابفروشی‌ها برای پیوستن به سامانه بازار کتاب نیاز داشتند، اتصال برخط سامانه و نرم‌افزار کتابفروشی بود تا از ورود اطلاعات دستی یا احتمال تمام شدن موجودی به علت فروش حضوری جلوگیری شود که این اتصال پس از پیگیری‌ها و اقدامات فنی دو جانبه سامانه بازار کتاب و مجموعه نرم‌افزاری کوثر برقرار شد.

مطابق اظهار کتابفروشان حاضر در طرح‌های فصلی و فروش‌های مجازی رتبه اول استفاده کتابفروشان از نرم‌افزار کوثر بوده است.

بدین ترتیب آن دسته از کتابفروشی‌هایی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و همچنین عضو سامانه بازار کتاب هم هستند می‌توانند بعد از تماس با پشتیبانی نرم‌افزار کوثر و به‌روزرسانی نرم افزار خود از این سرویس «به صورت رایگان» بهره‌مند شوند و سایر کتابفروشی‌های فعال در سطح کشور نیز که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و تاکنون به دلیل عدم اتصال برخط به بازارکتاب نپیوسته‌اند، نیز بپیوندند.

اتصال به نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاه‌های کتاب این مزیت را دارد که تعیین موجودی کتابفروشی‌ها در سامانه بازار کتاب نیاز به ورود اطلاعات توسط کتابفروشان نخواهد بود و این کار به صورت خودکار از طریق ارتباط سامانه با نرم‌افزارها به صورت برخط انجام خواهد شد. 

قابل ذکر است که «بازار کتاب» با نرم‌افزارهای «رادین» و «ایده گستران» که در رتبه های بعدی استفاده در کتابفروشی‌ها هستند در حال مذاکره و تبادلات فنی و برنامه‌نویسی است و به محض آماده شدن زیرساخت هر کدام از این نرم‌افزارها اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت تا مابقی کتابفروشان نیز امکان بهره‌مندی از این فرصت را داشته باشند. همچنین برای اتصال به سایر نرم‌افزارها هم این آمادگی وجود دارد.

سامانه بازار کتاب با ضرورت فراهم‌آوری دسترسی بـرای عمـوم ایرانیـان حتـی در شهرهای فاقد کتابفروشی به یارانه کتاب و خرید از کتابفروشی برای حفظ ایـن اجزای مهـم فرهنگی از کالبد شهرها و روستاها در نشانی bazarketab.ir راه‌اندازی شده است.

این سامانه که حمایت هدفمند و هم‌زمان از کتابفروشان و خریداران کتاب را انجام می‌دهد، توانسته ویترین کتابفروشی‌ها را به اندازه مرزهای کشور گسترده کند و مردم از سراسر کشور بدون هیچگونه محدودیتی بتوانند از شـبکه رسمی کتابفروشان در کشـور با یارانه کتاب بخرند و با کمترین هزینه دریافت کنند.

انتهای پیام/