تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816091
شناسه : 3816091
تاریخ :
سبک معماری ایرانی اسلامی کلید احیای هویت فرهنگی رشت است اقتصاد ایران: رشت- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر رشت گفت: سبک معماری ایرانی - اسلامی کلید احیای هویت فرهنگی رشت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود عباس‌نژاد ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه و نمایش آثار اولین طراحی پژوهی معماران گیلان به مناسبت روز جهانی معماری اظهار کرد: سبک معماری ایرانی - اسلامی کلید احیای هویت فرهنگی رشت است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون تخصصی معماری و شهرسازی در شورای ششم افزود: این اقدام برای اولین بار صورت گرفته و هدف ما پیگیری مسائل مهم در حوزه معماری است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه امروز جامعه ما نیازمند معمارانی است که به هویت ایرانی و اسلامی خود بازگردند، ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر، نوع نقشه‌های معماری تحت تأثیر سبک‌های غربی قرار گرفته و این امر باعث دور شدن خانواده‌ها از هویت واقعی خود شده است.

وی همچنین بر لزوم توجه به تفکر و هنر معماران تأکید کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از مسائل نادیده گرفته می‌شود و ما در شورای شهر آمادگی داریم که با نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه‌ها همکاری کنیم تا سیما و منظر شهری را بر اساس هویت بومی طراحی کنیم.

عباس‌نژاد با اشاره به شلوغی خیابان‌های شهر افزود: امروز نمی‌توانیم تشخیص دهیم که در کدام خیابان زندگی می‌کنیم؛ اما اگر در خیابان‌های قدیمی و بافت تاریخی قدم بزنیم، می‌توانیم از هویت و روح آن لذت ببریم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این جلسات منجر به تصمیم‌گیری‌های بهتر در حوزه معماری و شهرسازی شود؛ و از تمامی اساتید خواست تا در هر زمینه‌ای که نیاز باشد، شورا را یاری دهند تا شهر رشت به عنوان نگین شهرهای ایران به بهترین شکل ممکن نمایان شود.