تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3816056
شناسه : 3816056
تاریخ :
آسمان‌نمای گنبد مینا میزبان ۱۴۰۰ نفر از علاقه‌مندان به نجوم اقتصاد ایران: کارگاه آموزشی شناخت دنباله‌دارها و رصد تلسکوپی ماه و سیارات همزمان با به اوج رسیدن درخشش دنباله‌دار سوچینشان اطلس با استقبال ۱۴۰۰ نفر از علاقمندان به نجوم همراه بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش گروه فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، کارگاه آموزشی شناخت دنباله‌دارها و رصد تلسکوپی ماه و سیارات همزمان با به اوج رسیدن درخشش دنباله‌دار سوچینشان اطلس با استقبال 1400 نفر از علاقمندان به نجوم همراه بود.

رصد تلسکوپی ماه و سیارات همزمان با به اوج رسیدن درخشش دنباله‌دار سوچینشان اطلس شب گذشته 24 مهر ماه به وسیله تلسکوپ 16 اینچی و 15 تجهیزات اپتیکی دیگر در آسمان نمای گنبد مینا برگزار شد. در این کارگاه، علاقمندان علاوه بر رصد درخشان‌ترین دنباله‌دار سوچینشان اطلس، ماه و زحل را هم تماشا کردند.

مهم‌ترین رویداد نجومی در این روزها، درخشش دنباله‌دار «سوچینشان-اطلس» است. با چرخش مداری از 20 مهرماه شرایطی پیش آمده که می‌توانیم تا بعد از غروب خورشید و در شامگاه شاهد این دنباله دار باشیم.

هرچه از 20 مهرماه عبور کنیم و به پایان مهر و آبان ماه نزدیک شویم، هر شب فاصله این دنباله دار از خورشید بیشتر می‌شود و دنباله دار زمان بیشتری در آسمان است و با تاخیر غروب می‌کند.

انتهای پیام/