تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3816037
شناسه : 3816037
تاریخ :
درخواست ۳۸ سازمان جهانی برای نجات اهالی شمال غزه اقتصاد ایران: ۳۸ سازمان بین‌المللی امدادی، در بیانیه‌ای مشترک، تاکید کردند که اسرائیل درحال قتل عام مردم شمال غزه با بمباران و گرسنگی دادن به آنها بوده و سران جهان به جای سکوت، باید اقدامی جدی برای توقف جنایات اسرائیل انجام داده و این رژیم را تحریم تسلیحاتی کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی محاصره ظالمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه غیرنظامیان در شمال نوار غزه در کنار بمباران‌های وحشیانه در این منطقه با هدف آوارگی مردم، سازمان آکسفام (یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی متشکل از 15 سازمان دیگر) به همراه 37 آژانس امدادی جهانی، خواستار اقدامی جدی از سوی مقامات کشورهای مختلف جهان برای پایان دادن به جنایات ضد بشری اسرائیل شدند.

این سازمان‌ها در بیانیه مشترک اعلام کردند: اسرائیل از اول اکتبر، اجازه ورود هیچگونه مواد غذایی به شمال غزه را نداده و غیرنظامیان را در معرض گرسنگی قرار داده و همچنان خانه‌ها و چادرهای آنها را بمباران می‌کند. در حالی که اسرائیل مرتکب این جنایات بزرگ می‌شود، جایز نیست که جهان همچنان سکوت کرده و فقط تماشا کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: غیرنظامیانی که به دنبال غذا هستند، نباید در معرض حمله قرار بگیرند و افرادی هم که در خانه‌های خود مانده‌اند باید تحت قوانین بین‌المللی محافظت شوند. ما خواستار آتش بس فوری در غزه هستیم.

این سازمان‌ها تاکید کردند: رهبران جهان باید مطابق با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد عمل کنند و از رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت نکنند. آنها موظفند که انتقال هرگونه سلاح و تجهیزات را برای ارتش اسرائیل که از آنها جهت نقض بیشتر قوانین بین‌المللی استفاده می‌کند، متوقف کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: اکنون زمان سکوت کردن نیست، بلکه زمان اقدام است؛ زیرا مردم غزه نمی‌توانند منتظر بمانند و جهانیان وظیفه دارند قبل از اینکه تعداد بیشتری از غیرنظامیان بی‌گناه قتل عام شوند، مداخله کنند و اقدامی جدی انجام دهند.

این سازمان‌های امدادی جهانی در پایان اعلام کردند که آوارگی اجباری غیرنظامیان در غزه، نقض فاحش کنوانسیون چهارم ژنو است.

پیش از این سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در گزارشی به این منظور اعلام کرد: 400 هزار فلسطینی در شمال نوار غزه، به دلیل گرسنگی و تشنگی در نتیجه تصمیم اسرائیل برای محاصره وحشتناک این منطقه و ممانعت از رسیدن کمک‌ها و کالاها برای چند هفته، در معرض خطر مرگ قرار دارند و اسرائیل می‌خواهد شمال غزه را از ساکنان آن خالی کند.

این سازمان حقوق بشری افزود: حدود 200 هزار فلسطینی در بیت حانون، جبالیا و بیت لاهیا به مدت 10 روز کامل، هیچگونه مواد غذایی و آب آشامیدنی به دست نیاورده‌اند. ده‌ها فلسطینی محاصره شده در اردوگاه جبالیا که از شدت گرسنگی و تشنگی به مرکز تدارکات آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) رفتند، ارتش اسرائیل آنها را با موشک و پهپاد هدف قرار داد و قتل عام کرد.

ارتش رژیم اشغالگر از حدود دو هفته قبل در راستای اجرای طرح کثیف موسم به طرح «ژنرال‌ها» برای آوارگی و قتل عام مردم شمال غزه، یک حمله نظامی وحشیانه با انواع سلاح‌های مرگبار از جمله ربات‌های انفجاری علیه این منطقه آغاز کرده و از آن زمان تاکنون اجازه ورود هیچگونه آب و مواد غذایی را به شمال غزه نداده است.

انتهای پیام/