تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3816025
شناسه : 3816025
تاریخ :
فرهنگ و سبقه تاریخی مریوان با تئاتر خیابانی به جهان عرضه شد اقتصاد ایران: مریوان_ نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مریوان ادعا دار فرهنگ و فولکلور و سبقه تاریخی است، که این فرهنگ در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به همه کشور و جهان عرضه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امید کریمیان صبح چهارشنبه در اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با تشکر از مردم مریوان برای میزبانی از مهمانان جشنواره تئاتر خیابانی اظهار کرد: ازتمام دستگاه‌های اجرایی که کمک دستگاه‌های فرهنگی و هنری بودند، تقدیر می‌کنم.

وی افزود: مریوان و سروآباد همواره میزبان جشنواره‌های بین‌المللی و ملی بوده که این جای افتخار دارد که برگزاری این مراسم‌های ملی و بین‌المللی را به استان کردستان واگذار کردند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در طول تاریخ و به بلندای فرهنگ کهن این دیار فرهنگ‌مدار، به بلندای قامت ادبا و عرفا و دانایان فرهیخته این دیار، شیرمردان و شیر زنان شاعر و عارف این سرزمین جایگاه ادبی و هنری غنی مریوان مایه افتخار است.

کریمیان تصریح کرد: مریوان با نام شهر ان‌جی‌اوهای مردمی و گروه‌های مدنی شناخته شده توانسته میدان‌دار عرصه فرهنگ و هنر در کردستان هم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مریوان ادعا دار فرهنگ و فولکلور و سبقه تاریخی است، که این فرهنگ در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به همه کشور و جهان عرضه شد.

هنرمند خالق زیبایی است

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هنرمند با اثر خود به شهر روح و جان می‌بخشد، و هنرمند می‌تواند خالق زیبایی در شهر باشد.

کریمیان عنوان کرد: همه مردم اعم از هر شغلی که دارند به هنر نیازمند هستند و با هنر به آرامش و نشاط و شادی می رسند.

وی گفت: خروجی اثر هنرمند موجب موفقیت بیشتر آنها می‌شود و انسان نامتوازن امروز با هنر به انسان متوازن تغییر می‌کند و از ذهن درگیر با مسائل مالی به ذهن معنوی می‌رسد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد اثر هنری با نظم ممکن می‌شود و این وظیفه همه هنرمندان است تا خالق یک اثر ارزشمند همراه با نشاط و شادی باشند.

کریمیان بیان کرد: ضمن تشکر از عوامل اجرای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، از آنها درخواست دارم که نمایش آثار در سروآباد و اورامان که منجر فرهنگی ثبت جهانی شده هم اجرا شود تا فولکلور و معماری آنجا را نمایش دهند