تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3815987
شناسه : 3815987
تاریخ :
هفته سلامت بانوان با شعار «بانوی سالم ، مادر سالم، نسل سالم» اقتصاد ایران: رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت با بیان اینکه هفته ملی سلامت بانوان با شعار «بانوی سالم ، مادر سالم، نسل سالم» از 24 مهر آغاز شده است، به اعلام روزشمار این هفته پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کیان فر رئیس اداره سلامت میان‌سالان وزارت بهداشت با بیان اینکه شعار هفته ملی سلامت بانوان، «بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم» نام دارد، گفت: این هفته از ۲۴ مهر آغاز شده و تا ۳۰ مهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: سه شنبه ۲۴ مهر روز «سلامت مادری و فرزند آوری»، چهارشنبه ۲۵ مهر روز «سواد سلامت، خود مراقبتی و سلامت زنان»، پنج شنبه ۲۶ مهر روز «شیوه زندگی سالم در دوره‌های مختلف زندگی زنان» و جمعه ۲۷ مهر روز «نقش خانواده در حفظ و ارتقای سلامت زنان، مادران و فرزندان» نام دارد.

کیان فر افزود: شنبه ۲۸ مهر روز «فرصت‌ها و تهدیدات رسانه‌ای و تأثیرات آن بر سلامت زنان» و دوشنبه ۳۰ مهر نیز روز «سرطان پستان از پیشگیری تا بهبودی» نام دارد.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه ۲۹ مهر بر اساس اولویت‌های دانشگاهی و بومی نام گذاری می‌شود؛ یعنی امسال تعیین محور این روز به عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشته شده است تا بر اساس گزارش‌های سیمای مرگ و وضعیت بیماری‌ها در منطقه محور را تعیین کنند.