تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3815976
شناسه : 3815976
تاریخ :
مراقب این شگرد موذیانه سارقان در سرقت خودرو باشید! اقتصاد ایران: در این مطلب یک روش جدید و موذیانه سارقان برای سرقت سریع و آسان خودروهای شهروندان و نحوه مقابله با آن را توضیح داده‌ایم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال‌های اخیر، سارقان با بهره‌گیری از روش‌های پیچیده و متنوع، به‌طور مداوم شیوه‌ها و شگردهای خود را تغییر داده‌اند تا به اهداف خود دست یابند.

این تغییرات در تکنیک‌های سرقت، به‌ویژه در شهرهای بزرگ، نشان‌دهنده افزایش حرفه‌ای‌گری و تطابق سریع با فناوری‌های نوین و روش‌های مقابله با سرقت است.

از جمله این شیوه‌ها می‌توان به استفاده از ابزارهای دیجیتال‌, تغییر استراتژی‌های معمول سرقت اشاره کرد. پلیس نیز همواره در تلاش بوده تا با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و آموزش‌های جدید، به مقابله با این تغییرات بپردازند و از افزایش جرایم جلوگیری کنند.

شگرد عجیب سارقان برای سرقت

فیلمی در مجازی منتشر شده که یک شهروند گزارش داده در ساعت 1:50 بامداد، تماسی از یک شماره ناشناس دریافت کرده که در آن ادعا شده بود شیشه خودروی وی پایین است و باید آن را بالا ببرد! این شهروند با توجه به اینکه خودرویش به سیستم بالابر خودکار شیشه مجهز است، به این تماس مشکوک شده و بلافاصله موضوع را به پلیس 110 اطلاع داده است.

به گفته شهروند، اپراتور 110 تایید کرده که شماره‌ای مشابه به شماره تماس‌گیرنده متعلق به پلیس است. با این حال، او توضیح می‌دهد که اخیراً برخی سارقان حرفه‌ای، شبانه در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و به صورت تصادفی شماره پلاک خودروها را یادداشت کرده و با تماس با پلیس و بهانه کردن سدمعبر خودری مربوطه، در نهایت پلیس نیز با مالکین این خودروها تماس می‌گیرند! به این ترتیب، هنگامی که مالکین خودرو برای بررسی وضعیت ماشین خود از خانه خارج می‌شوند و درب خودرو رو باز می‌کنند، سارقان که در کمین هستند، اقدام به سرقت خودرو می‌کنند!

در مواجهه با چنین تماس‌هایی، صاحبان خودرو به هیچ وجه مستقیماً به خودرو خود مراجعه نکنند. در صورتی که نیاز به بررسی خودرو احساس می‌شود، بهتر است با فاصله زمانی "حداقل 20 تا 30 دقیقه" و بدون بردن کلید خودرو به محل مراجعه کنند و ابتدا به عنوان یک عابر از کنار خودرو عبور کرده و وضعیت را به دقت بررسی کنند.

پیشگیری از سرقت

برای پیشگیری از گرفتار شدن در شگردهای سرقت، چند نکته کلیدی وجود دارد که شهروندان باید در نظر بگیرند؛ اگر مجبور شدید برای بررسی خودرو از خانه خارج شوید، حتماً کلیدهای خود را همراه نبرید تا در صورت حمله سارقان، نتوانند خودرو را به سرقت ببرند.

در مواجهه با تماس‌های مشکوک، عجله نکنید. بهترین روش این است که چند دقیقه صبر کرده و بعد از گذشت 20 تا 30 دقیقه به محل مراجعه کنید تا از هرگونه کمین احتمالی جلوگیری شود. به‌جای مراجعه مستقیم به خودرو، ابتدا به عنوان یک عابر از کنار آن عبور کنید و بدون جلب توجه، وضعیت را بررسی کنید.

با افزایش تنوع و پیچیدگی روش‌های سرقت، اهمیت هوشیاری و دقت شهروندان بیش از پیش احساس می‌شود. از این رو، همکاری فعال با پلیس پیشگیری و آگاهی و استفاده از شیوه‌های پیشگیرانه می‌تواند تا حد زیادی از وقوع چنین سرقت‌هایی جلوگیری کند و امنیت افراد و اموال آنان را تأمین نماید.

انتهای پیام/