تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3815908
شناسه : 3815908
تاریخ :
قرآن برای ساخت یک زندگی ایده آل کافی است اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر لزوم ترویج حفظ قرآن کریم در جامعه تاکید کرد و گفت: قرآن برای ساخت یک زندگی ایده آل کافی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی صبح چهارشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان طرح تشویقی دریافت‌کنندگان گواهینامه آزمون حفظ عمومی استان هرمزگان اظهار کرد: دغدغه فعالان قرآنی و همچنین خانواده‌ها سبب شده تا جریانی تحت عنوان حفظ قرآن در یک خانواده ایجاد شود و ترویج آن در سطح گسترده‌تر، نیازمند تبلیغ مضاعف است.

وی افزود: حفظ قرآن ابتدای یک اتفاق در زندگی است و این کتاب آسمانی، کتاب زندگانی است، لذا می‌بایست حفظ آیات الهی در زندگی افراد اثرگذار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تأکید کرد: اگر به خوبی به کتاب قرآن پرداخته شود، همین کتاب برای ساختن یک زندگی ایده‌آل کافی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی با بیان اینکه قرآن، کتابی قابل فهم برای همه است، افزود: البته اگر متخصصان این حوزه به صورت تخصصی به معانی آیات این کتاب الهی ورود کنند می‌توانند به فهم ویژه خودشان دست یابند حتی اگر تخصص لازم را دارا نباشند.

وی همچنین بیان کرد: قرآن، کتابی نوین است و خیلی‌ها توانسته‌اند با تمسک به قرآن و مأنوس شدن با این هدیه الهی راه درست زندگی کردن را بیاموزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، تشویق حافظان قرآن را عاملی برای ایجاد انگیزه بیشتر جهت پرداختن به حفظ این کتاب الهی دانست و گفت: با این اقدام، فضای کشور بیش از پیش حالت معنوی و قرآنی به خود خواهد گرفت.

حقانی خطاب به حافظان قرآن کریم تأکید کرد: سعی کنید در سطح جامعه، مبلغ جدی در حوزه اطلاع‌رسانی به دیگران باشید تا موج گسترده‌ای برای حفظ قرآن در سطح استان و کشور ایجاد شود.

وی بیان کرد: تشویق یکی از ویژگی‌های اساسی سازمان تبلیغات اسلامی است و امیدواریم موج عظیمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی به ویژه در زمینه حفظ به وجود آید.