تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3815852
شناسه : 3815852
تاریخ :
هشدار کاهش دما و بارش در برخی نقاط کشور اقتصاد ایران: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش دما و بارش باران در برخی مناطق کشور از جمعه (۲۷ مهر) خبر داد و به مردم توصیه کرد که برای سفرهای خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان اعلام کرد که در روز چهارشنبه (۲۵ مهر) جوی آرام و پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم خواهد بود. تنها در ساعات بعدازظهر، برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و جنوب سیستان و بلوچستان با افزایش ابر و رگبار پراکنده مواجه خواهند شد. همچنین، در شهرهای بزرگ مانند کرج، تهران، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه، ضیاییان به وضعیت جوی در روز پنجشنبه (۲۶ مهر) اشاره کرد و گفت که در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر، افزایش ابر و رگبار پراکنده وجود خواهد داشت. همچنین، در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از جمعه و شنبه (۲۷ و ۲۸ مهر) با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش باران همراه با کاهش نسبی دما در غرب مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

ضمناً، در روزهای جمعه و شنبه، در برخی نقاط غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی همچنین اشاره کرد که روز یکشنبه بارش باران در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان، گاهی با رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت و در ارتفاعات، بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران در روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر صاف تا کمی ابری خواهد بود، با وزش باد و حداکثر دمای ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد.

ضیاییان در پایان یادآور شد که شهرکرد با کمینه دمای ۲ و صفر درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها در این روزها معرفی شدند.

با توجه به تغییرات دما و احتمال بارش باران، از مردم خواسته شده است تا در برنامه‌ریزی‌های خود احتیاط‌های لازم را به عمل آورند.