تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3815770
شناسه : 3815770
تاریخ :
کمبود برنج در بازار خراسان شمالی رفع شد اقتصاد ایران: بجنورد_مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان گفت:دغدغه کمبود برنج در بازار خراسان شمالی با همکاری گمرک استان رفع شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حاجی بگلو اظهار کرد: طی جلسات مکرر با گمرک در ارتباط با توزیع برنج این مشکل تا حدی رفع شده است و ۲۸ عامل توزیع در مرکز استان و ۷۰ عامل توزیع در شهرستان‌ها به توزیع برنج اقدام می‌کنند.

به گفته وی برای جلوگیری از تنش در بازار و نوسان در قیمت‌ها بازرسی‌ها به صورت محسوس و نامحسوس از عاملان توزیع صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته یکی از عواملی که بازار این محصول را در تنگنا قرار داده، مسئله ممنوعیت واردات برنج خارجی، بوده است.

به گفته وی در همین راستا پیش بینی‌ها، کمبود این قلم کالا در بازار را نشان داد که برای جلوگیری از گرانی کالا بازرسی‌ها مستمر پیگیری می‌شود تا شکاف قیمتی در سطح بازار صورت نگیرد و باعث تنش در بازار نشود.

وی بر پیگیری با قوت و جدیت نظارت در سطح بازار تاکید کرد و نظارت بر وضعیت انبارها را از وظایف و تکالیف دائمی معاونت بازرسی اداره کل صمت دانست.

مدیر کل صمت استان با اشاره به رفع کمبود روغن موتور عنوان کرد: بازرسی از بازار روغن موتور مجدانه در حال پیگیری است و کمبودی در بازار روغن موتور وجود ندارد.

وی بیان کرد: خراسان شمالی مصرف کننده این محصول است و هیچ واحد تولیدی در این زمینه وجود ندارد، اما با این وجود در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در ارتباط با این محصول در بازار وجود ندارد و دریک هفته ۷۲ پرونده تخلف افزایش قیمت تشکیل شد.

به گفته وی قیمت فروش روغن موتور یکی از مواردی است که در استان رعایت نمی‌شود و در حال حاضر بازرسی‌ها بر روی فروشگاه‌های روغن موتور در این استان به صورت هوشمند بوده و افزایش نیز یافته است.

وی بیان کرد: کنترل بر روی این بازار وجود دارد و جلوی هر گونه گران فروشی برای این محصول گرفته می‌شود و برای متخلفان تشکیل پرونده انجام خواهد شد.