تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3815702
شناسه : 3815702
تاریخ :
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درفهرست دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت اقتصاد ایران: بیرجند- برای نخستین بار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای نخستین بار در رتبه بندی ۲۰۲۵ در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان در بازه رتبه‌ای ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار گرفته است.

دکتر مسعود یوسفی با اعلام اینکه بر اساس معیارهای اصلی رتبه بندی، دانشگاه در معیار کیفیت پژوهش امتیاز بالاتری کسب کرده است، افزود: در این رتبه بندی تعداد دانشجویان دانشگاه ۴ هزار و ۵۵ نفر، نسبت تعداد دانشجویان به اعضای هیأت علمی ۱۲، دانشجویان بین‌المللی ۵ درصد و نسبت دانشجویان ۵۶ درصد دختر و ۴۴ درصد پسر ذکر شده است.

وی با قدردانی از زحمات مشاوران، ۳ مدیران، اساتید و همکارانی که در فرآیند ثبت و تکمیل اطلاعات دانشگاه در سامانه تایمز نقش داشته‌اند، اعلام کرد: در رتبه بندی ۲۰۲۵ علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دانشگاه‌های علوم پزشکی علوم پزشکی مشهد، شیراز، کرمان، اصفهان، گیلان، زاهدان، اراک، گلستان، شهرکرد و ایلام نیز در رتبه ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار دارند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه نیز ضمن تبریک حضور دانشگاه در نظام رتبه بندی تایمز گفت: حضور در نظام‌های رتبه بندی نوعی خود ارزیابی محسوب می‌شود و برای دانشگاه بسیار اثربخش است به طوری که بر وجهه بین‌المللی دانشگاه، جذب دانشجوی خارجی و داخلی تأثیر دارد.

دکتر حسین بیدختی افزود: از آنجایی که دانشگاه در تلاش است با توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان نسبت به افزایش همکاری پژوهشگران و اساتید و جذب دانشجویان خارجی اقدام نماید، کسب این جایگاه در نظام رتبه‌بندی تایمز می‌تواند کمک کننده باشد.

وی همچنین تاکید کرد: حضور دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی علاوه بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی به انتخاب شدن دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سوی دانشجویان داخلی و افزایش اعتماد عمومی و جذب اعضای هیأت علمی نیز کمک می‌کند.