تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3815690
شناسه : 3815690
تاریخ :
تشریح برنامه‌های فدراسیون پزشکی ورزشی در هفته تربیت بدنی اقتصاد ایران: غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، ویژه برنامه‌های این فدراسیون به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، غلامرضا نوروزی اظهار کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی همچون دیگر بخش های ورزش کشور در ایام هفته تربیت بدنی و ورزش ویژه برنامه هایی را در جهت ترویج ورزش همگانی و در نتیجه ارتقای سلامت عمومی جامعه در دستور کار دارد چرا که با عنایت به اصل بدیهی، تقدیم پیشگیری بر درمان، بهترین راه ارتقای سطح سلامت جامعه توسعه ورزش همگانی است.

وی با اشاره به فقر حرکتی جامعه به عنوان یکی از عوامل اصلی چندین بیماری غیر واگیر گفت: ضروری است که با یک عزم ملی در جهت ترویج ورزش همگانی اقدام شود. در این راستا فدراسیون پزشکی ورزشی در راستای رسالت خود مبنی بر پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی و همچنین ترویج فرهنگ جوانمردی ویژه برنامه هایی را در هفته تربیت بدنی و ورزش اجرا می کند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: این فدراسیون و هیات های استانی تابعه در هفته تربیت بدنی و ورزش همچون سنوات گذشته علاوه بر مشارکت در برگزاری ویژه برنامه های این هفته از جمله پوشش پزشکی رویدادهای مربوطه، پیرو هماهنگی های به عمل آمده با سازمان انتقال خون و همچنین انجمن اهدای عضو ششمین پویش سراسری خود را برگزار می کند.

وی ادامه داد: پویش سراسری ایستگاه رایگان تندرستی به منظور ارائه خدماتی نظیر کنترل فشارخون، کنترل دیابت و مشاوره پزشکی ورزشی با هدف ترویج ورزش همگانی و ارتقای سلامت عمومی جامعه نخستین پویش این فدراسیون است.این ایستگاه ها در سراسر کشور در اماکن پرتردد همچون ورزشگاه ها و اماکن ورزشی، بوستان ها، مصلی های نماز جمعه و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها برپا می شود.

دکتر نوروزی ادامه داد: پویش بعدی فدراسیون پزشکی ورزشی پویش نذرخون است؛ در این راستا برابر هماهنگی های صورت گرفته تمام پایگاه های اهدای خون سراسر کشور در این هفته آماده پذیرش جامعه ورزش می باشند در تهران نیز علاوه بر پایگاه اهدای خون واقع در خیابان وصال شیرازی تقاطع خیابان آیت الله طالقانی، با همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و مجموعه ورزشی انقلاب در روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه در محل استادیوم اصلی تنیس این مجموعه پایگاه سیار اهدای خون برپا می گردد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: سومین پویش فدراسیون پزشکی ورزشی پویش ترویج فرهنگ اهدای عضو است. در این راستا به منظور ترویج بیش از پیش روحیه جوانمردی و فرهنگ خداپسندانه و انسان دوستانه اهدای عضو همزمان با برپایی ایستگاه رایگان تندرستی آموزش های لازم جهت دریافت کارت اهدای عضو از طریق وبگاه انجمن اهدای عضو، توسط همکاران فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه خواهد شد.