تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3815689
شناسه : 3815689
تاریخ :
تأکید "سروری" بر سرمایه‌گذاری شهروندان در پروژه‌های شهری اقتصاد ایران: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر سرمایه‌گذاری شهروندان در پروژه‌های شهری تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در بازدید از سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، با استماع گزارش اقدامات و فعالیت‌های این سازمان، بر لزوم رشد و بالندگی حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی تأکید کرد.

وی مشارکت شهروندان و سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری را یکی از راهکارهای مهم پیشرفت و توسعه شهرها دانست.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: معتقدم شهرداری‌ها با توجه ویژه به حوزه سرمایه‌گذاری می‌توانند موفق عمل کرده و به اهداف تعیین‌شده نزدیک شوند.

سروری با بیان اینکه در کشور به‌جای فرهنگ سرمایه‌پذیری، رویکرد سرمایه‌گریزی در پیش گرفته شده است، تصریح کرد: نمی‌توان شهر را با منابع و نگاه دولتی اداره کرد و انتظار پیشرفت و توسعه داشت. توجه به سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی در توسعه شهر امری حیاتی است.

به گفته نایب‌رئیس شورای شهر تهران، کلان‌شهرها به‌ویژه پایتخت نیازمند گشایش در حوزه‌های مختلف و تعریف پروژه‌های جدید هستند که این امر بدون جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.

سروری افزود: نباید با سرمایه‌گذاران از موضع بالا به پایین برخورد کنیم و با گمانه‌زنی‌های نادرست، انگیزه مشارکت را در آن‌ها کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در تهران اقدامات بزرگی انجام شده اما همچنان نیاز به پروژه‌های بزرگ‌تری وجود دارد، گفت: این امر تنها با پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران و ایجاد جذابیت در سرمایه‌گذاری و مشارکت میسر خواهد بود.

سروری ادامه داد: سیستم‌های غوغاسالارانه و بوروکراسی‌های پیچیده، باعث عدم تمایل سرمایه‌گذاران به مشارکت در پروژه‌های مختلف شده است. امروز مدیریت شهری نیازمند اصلاح قوانین، تدوین روش‌های مذاکره سیستمی با سرمایه‌گذاران، و نظارت تخصصی بر موضوعات سرمایه‌گذاری است تا در صورت بروز مشکلات، آن‌ها را حل‌وفصل کرده و از قفل شدن پروژه‌ها جلوگیری شود.

وی در پایان ضمن تشکر از اقدامات سازمان گفت: شورای شهر آمادگی کامل دارد تا با استفاده از اختیارات قانونی به سازمان کمک کند تا شرایط جذب سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات موجود با سرعت بیشتری پیش برود.

انتهای پیام/