تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3815221
شناسه : 3815221
تاریخ :
طرح کمربند و جاده؛ پلی برای همگرایی شرق و غرب اقتصاد ایران: مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر گفت: طرح کمربند و جاده فرصتی برای احیای هویت از دست رفته و تقویت همکاری‌های بین‌المللی فرهنگی و اقتصادی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین نشست جهانی رسانه‌ها به میزبانی خبرگزاری شینهوا با حضور بیش از ۵۰۰ شرکت‌کننده از ۱۰۶ کشور و منطقه جهان، از جمله ۲۰۸ نماینده رسانه‌های بزرگ، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های بین‌المللی، در حال برگزاری در ارومچی چین است.

محمدمهدی رحمتی مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر، در این‌رویداد بر اهمیت تبادلات فرهنگی و مردمی میان کشورهای عضو طرح کمربند و جاده تاکید کرد و با اشاره به پیوند تاریخی میان ایران و مسیر جاده ابریشم، این طرح را فرصتی برای احیای هویت از دست رفته و تقویت همکاری‌های بین‌المللی دانست.

وی به تجربه‌های شخصی و تاریخی خانوادگی اشاره کرد و ضمن صحبت از نقش پدران خود به عنوان راهداران مسیر جاده ابریشم در حفظ امنیت تجار و مسافران، گفت: احیای این مسیر، نه تنها از جنبه اقتصادی بلکه به عنوان یک فرصت برای تبادلات فرهنگی و انسانی اهمیت دارد. انتقادات امروز غربی‌ها بیشتر ناشی از نگرانی از تغییر نظم جهانی به نفع شرق است. با این حال طرح کمربند و جاده الگویی برای توسعه انسان‌محور است که سه عنصر اقتصاد، فرهنگ و مردم را هم‌زمان در نظر می‌گیرد.

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر در ادامه با تاکید بر اهمیت همکاری‌های مردمی و فرهنگی گفت: ایجاد اجماع و فهم مشترک میان مردم کشورهای عضو، پایه‌های این طرح را مستحکم‌تر خواهد کرد. این‌میان نباید از نقش فرهنگ‌های آسیایی و تنوع تمدنی غافل شد. فلسفه چینی هم بر این‌باور است که تمدن‌ها از طریق تبادلات برابر، یکدیگر را غنی می‌کنند.

رحمتی در بخشی از سخنرانی خود به مظلومیت مردم فلسطین و اهمیت دفاع از آرمان‌های آنان اشاره کرد و گفت: حمایت از مردم فلسطین فراتر از مسائل سیاسی و دیپلماتیک است و حقوق آن‌ها برای زندگی در صلح و بدون تحقیر باید به رسمیت شناخته شود.