تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3815210
شناسه : 3815210
تاریخ :
استانکزی: پاکستان ثبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی ندارد اقتصاد ایران: معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان مدعی شد پاکستان در حال حاضر با بحران‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی مشابه آنچه در دوران حضور نیروهای آمریکایی و شوروی در افغانستان شاهد بودیم، مواجه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شیر محمد عباس استانکزی»،  معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان طی مراسمی در کابل مدعی شد: اکنون در پاکستان همان وضعیتی حاکم است که با آمدن امریکا یا شوروی در افغانستان حاکم بود، پاکستانِ امروز ثبات سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی ندارد.

وی اذعان داشت: پاکستان امروز ثبات سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی ندارد؛ به همین دلیل تجار افغانستان هنگام مراجعه به وزارت خارجه از مسدود بودن راه‌های تجارتی شکایت می‌کنند.

استانکزی تصریح کرد: بیش از یک ماه است که پاکستان مرز خود را به روی افغانستان بسته است. در نتیجه، محصولات کشاورزی، از جمله میوه‌ها و سبزیجات، به دلیل مسدود بودن مرز، در حال از بین رفتن است.

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان تاکید کرد: «پاکستان باید متوجه باشد که ما توافق‌نامه 60 - 70 ساله داریم، که باید مرزها از طرف هر دو کشور برای تجارت باز باشد؛ اما با وجود همین توافق‌نامه هم پاکستان آن را عملی نمی‌کند».

استانکزی همچنین از سرمایه گذاران افغان مقیم خارج خواست به کشور بازگردند و در سرمایه‌گذاری داخلی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/.