تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3815201
شناسه : 3815201
تاریخ :
احضار سفیر مجارستان در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا اقتصاد ایران: سفیر مجارستان در تهران که کشورش در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا قرار دارد، به وزارت امور خارجه در اعتراض به تحریم‌های جدید این بلوک علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، احضار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به‌ دنبال اقدام روز گذشته اتحادیه اروپا در اعلام تحریم‌های جدید علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، سفیر مجارستان در تهران از سوی معاون سیاسی وزارت امور خارجه احضار شد.

در این نشست ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا، مطرح شد: توسل به شیوه‌های غیرقانونی و قهرآمیز همچون تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و راه به جایی نخواهد برد. 

در این جلسه تاکید شد: همکاری‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها قانونی و  در جهت حراست از منافع و امنیت ملی ایران است و موضوعی نیست که اجازه داده شود طرف‌های ثالث در آن دخالت کنند. 

در پایان این جلسه به نماینده اتحادیه اروپا توصیه شد: کشورهای عضو اتحادیه در دام محافل ضدایرانی بویژه رژیم آپارتاید صهیونیستی نیفتند و منافع و روابط دیرینه خود با ایران را فدای اغراض  دشمنان روابط ایران و اروپا نکنند.

انتهای پیام/