تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3815193
شناسه : 3815193
تاریخ :
ادبیات مقاومت منشاء قرآنی دارد اقتصاد ایران: کرمانشاه- رئیس دفتر رهبر انقلاب در استان قم ادبیات مقاومت که منشاء قرآنی دارد امروز به عنوان یک گفتمان عمومی در کشور و منطقه و در سطح بین المللی جلوه گر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی در دومین روز از کنگره بین المللی امت مقاومت با حضور چهره‌های ملی و بین المللی مقاومت، اظهار کرد: درود می‌فرستیم به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم. شهدای سلامت و شهدای مقاومت که به برکت خون آنها پیام اسلام و ایران جهانگیر شده است.

وی افزود: ادبیات مقاومت که منشأ قرآنی دارد امروز به عنوان یک گفتمان عمومی در کشور و منطقه و در سطح بین المللی جلوه گر شده است و برگزاری این برنامه‌ها در سطح بین المللی و در محیط‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی نشانه گسترش فرهنگ مقاومت در سرتاسر جامعه ما و بین اقشار فرهیخته، علمی، فرهنگی و دانشگاهی است که نشانه خوبی برای نصرت الهی و موفقیت و پیروزی ملت‌های مقاوم است.

رئیس دفتر رهبر انقلاب در استان قم تصریح کرد: وضعیت مقاومت و نیروهای مقاومت چه در میدان و چه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی وضعیت خوب و مطلوبی است.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها چشمگیر است، نیروهای مقاومت با الهام از مکتب امام راحل (ره) با الهام از آموزه‌های اسلام و قرآن می‌درخشد و دشمن را مستاصل کرده‌اند و در برابر جنایت‌ها و بی رحمی‌های دشمن ایستاده‌اند و هرگز زیر بار ذلت نمی‌روند.

به گفته آیت الله عراقی دفاع از فلسطین، غزه و لبنان اقدامی راهبردی و استراتژیکی است که الان کشور ایران را در موضع قدرت قرار داده است.

وی یادآور شد: سوالی که اینجا مطرح است این است که اگر اساس خلقت بر عدالت استوار است، این همه ظلم، سختی و نسل‌کشی چرا؟ پاسخ به سوال مذکور، بستگی به چگونگی نگاه به فلسفه آفرینش انسان دارد. پاسخ سوال در اعتقاد به توحید، معاد، جهان پس از مرگ و عدل الهی بستگی دارد.

رئیس دفتر رهبر انقلاب در استان قم خاطرنشان کرد: زندگی انسان یک زندگی یک‌پارچه و بی‌نهایت است بخش کوچکی از این زندگی در این دنیای مادی است، سعادت واقعی، لذت و کمال حقیقی و همچنین ذلت، عذاب و خاری بعد از مرگ اتفاق می‌افتد.

وی گفت: با توجه به اعتقاد داشتن به ارزش‌های اخلاقی، دینی، اسلامی اینکه ما همه مسلمان هستیم و نباید در برابر صدای مظلوم سکوت کنیم، از مردم فلسطین، غزه و لبنان حمایت می‌کنیم.

آیت الله محمدی عراقی بزرگ‌ترین نعمت اجتماعی و سیاسی هر کشور را امنیت آن کشور دانست و تاکید کرد: اگر بخواهیم، استقلال، تمامیت ارضی، منافع و امنیت ملی خود را حفظ کنیم باید از مردم فلسطین، غزه و لبنان دفاع کنیم؛ رژیم صهیونیستی رژیمی اشغالگر، توسعه‌طلب، متجاوز و نژادپرست است اگر لحظه‌ای غفلت کنیم، قدم قدم پیش خواهد آمد.

وی ادامه داد: هدف دشمن تجزیه کشورهای اسلامی از جمله ایران است، لذا نظام باید قدرت خود را نشان دهد تا دشمنان عظمت و عزت ایران را درک کنند.

رئیس دفتر رهبر انقلاب در استان قم اظهار کرد: مقاومت یعنی ایستادگی، هر چند این ایستادگی با سختی‌هایی همراه باشد، چون انسان به کمال نمی‌رسد جز در سایه آزمون‌های دشوار و هیچ جامعه‌ای به اهداف عالی نمی‌رسد، جز با تحمل سختی‌ها، لذا مقاومت هزینه دارد تا طعم پیروزی چشیده شود.