تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3815135
شناسه : 3815135
تاریخ :
درخواست ترامپ برای ارسال پرونده حق السکوت به دادگاه فدرال اقتصاد ایران: وکلای دونالد ترامپ آخرین درخواست خود برای ارسال پرونده پرداخت حق السکوت به دادگاه فدرال را ارائه کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وکلای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا آخرین درخواست خود برای ارسال پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی توسط ترامپ به دادگاه فدرال را ارائه کردند.

آنها ضمن ارائه این درخواست خطاب به هیئت تجدید نظر اظهار کردند که خودداری قاضی دادگاه پایین تر برای انجام این کار عجولانه و عمیقا ناقص است.

این در حالی است که ترامپ پیشتر امیدوار بود دادگاه عالی این پرونده را مختومه اعلام کند اما راهکار تاکنون راه به جایی نبرده و موفق نبوده است.

انتظار نمی رود صدور حکم درباره آخرین درخواست ترامپ در مقابل دادگاه تجدیدنظر دوم منطقه ای، تا پس از 26 نوامبر انجام شود. گرچه ترامپ همچنان به دنبال استفاده از حکم مصونیت قضایی صادر شده از سوی دادگاه عالی برای روسای جمهور سابق برای اقداماتشان در دوران ریاست جمهوری و اعمال این حکم در پرونده های کیفری خود است.    

ترامپ نخستین بار درخواست جابجایی این پرونده را به محض متهم شدن در دادگاه اولیه ارائه کرد اما پس از آنکه قاضی با این اقدام مخالفت کرد، ترامپ درخواست خود را رها کرد.

پیشتر نیز درخواست تیم حقوقی دونالد ترامپ برای ارسال این پرونده به دادگاه فدرال به دلیل نقص در پرونده رد شد. براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی دادگاه، این پرونده ناقص است و برای وکلا فرستاده شده زیرا آنها مجوز کتبی از دادگاه یا دادستان ها را ضمیمه نکرده‌اند.

این در حالی است که وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا، از دادگاه منهتن نیویورک خواسته بودند تا کنترل این پرونده را در دست بگیرد. وکلای در درخواست خود اذعان کردند که فرآیند دادرسی و رسیدگی علیه حقوق قانونی دونالد ترامپ است و تصمیم اخیر دادگاه عالی درباره برخورداری از مصونیت قضایی روسای جمهور سابق را نادیده می گیرد.

دادگاه عالی آمریکا در اول جولای حکم داد که ترامپ دستکم برای اقداماتی که به عنوان رئیس جمهور و در حوزه قدرت قانونی خود انجام داده، از هر گونه بازپرسی قضایی مصون است.

دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکاست که در ماه مه در یک دادگاه کیفری گناهکار شناخته شد. دادگاه نیویورک در آن زمان ترامپ به برای تمام 34 فقره اتهامی در پرونده پنهان کاری اسناد تجاری مربوط به پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی پیش از انتخابات سال 2016، گناهکار شناخت.

در همین حال، استیون چانگ مدیر ارتباطات کمپین ترامپ در ایمیلی برای نشریه هیل نوشت: علی رغم آرزوهای لیبرال های رادیکال، قدرت رئیس جمهور ترامپ برای حذف پاپوش های مطرح شده علیه وی در دادگاه منهتن برای دادگاه فدرال، توسط هیچ قاضی حکم داده نشده است.

ترامپ پیشتر پس از صدور حکم مصونیت قضایی، از قاضی خوآن مرکان خواسته بود تا این پرونده را مختومه اعلام کند. ترامپ برای هیچ یک از این 34 فقره اتهامی، نتوانسته مصونیت قضایی خود را ثابت کند اما اذعان داشته که این محکومیت باید کنار گذاشته شود زیرا شامل مدارکی است که تحت حمایت «اقدامات رسمی» است که نباید هرگز در دادگاه بررسی شود.

در این کیفر خواست تجدیدنظر شده، همان چهار مورد اتهامی علیه ترامپ در این پرونده که سال گذشته مطرح شده بود، عنوان شده اما در این کیفرخواست به جای آنکه بر نقش ترامپ به عنوان رئیس جمهور آن زمان تمرکز شود، به نقش وی به عنوان یک نامزد سیاسی که خواستار برگزاری مجدد انتخابات است تاکید شده است. البته احتمال رسیدگی به این کیفر خواست در دادگاه تا پیش از انتخابات 5 نوامبر بسیار کم است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر(15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر دو نامزد در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

نتایج نظرسنجی جدید هاروارد/هریس نشان می دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برتری بسیار اندکی بر کامالا هریس نامزد دموکرات ها در بین افرادی دارد که زودتر از موعد در ایالت های چرخشی و رقابتی رای می دهند.

بر این اساس، 48 درصد رای دهندگان در ایالت های رقابتی که گفتند رای خود را زودتر از موعد به صندوق می اندازند، به ترامپ رای می دهند در حالی که 47 درصد این افراد به هریس رای می دهند.     

نتایج نظرسنجی جدید شبکه سی بی اس و موسسه یوگاو نشان می دهد کامالا هریس با اختلاف 3 درصد در مقابل دونالد ترامپ در این نظرسنجی، پیشتاز است به طوری که هریس حمایت 51 درصد رای دهندگان ثبت نام شده را بدست آورده و ترامپ از حمایت 48 درصدی برخوردار است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

انتهای پیام/