تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3815129
شناسه : 3815129
تاریخ :
استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی زیر تیغ انتقادات رسانه‌های عبری اقتصاد ایران: رسانه‌های عبری به انتقاد از استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی در تمرکز به نیروی هوایی به جای ایجاد توانمندی موشکی قوی، پرداختند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، رسانه‌های عبری از اشتباه استراتژیک رژیم صهیونیستی درباره قدرت موشکی تهاجمی صحبت می‌کنند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» پرسشی را مطرح کرده است که آیا استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی در اولویت دادن به نیروی هوایی به جای ایجاد یک نیروی موشکی اشتباه است؟

این روزنامه شرایط موجود را به «دفن سر در شن» تشبیه کرده است.

این روزنامه عبری به دنبال یافتن دلیل مخالفت نیروهای هوایی با تهیه موشک‌های هجومی بوده و به بررسی مزایای موشک‌ها در مقایسه با جنگنده‌های پیشرفته و همچنین مدت زمان و هزینه لازم برای ایجاد یک نیروی موشکی کارآمد و مرگبار در ارتش این رژیم پرداخته است.

روزنامه همچنین اشاره کرده است که میلیون‌ها صهیونیست به ورود و خروج از پناهگاه‌ها به دلیل حملات موشکی ایران، لبنان و یمن عادت کرده‌اند و از این شرایط به عنوان «سر در شن و موشک در آسمان» یاد کرده است.

این روزنامه به یادآوری تصمیم استراتژیک ایران پرداخته است که «ایجاد مجموعه‌ای از موشک‌های تهدیدکننده در اطراف اسرائیل بهتر از ایجاد و نگهداری نیروهای هوایی پرهزینه و پیچیده است.»

این روزنامه افزوده است: «در حالی که اسرائیل منابع بیشتری را در نیروی هوایی و سامانه‌های دفاع فعال چندلایه علیه موشک‌ها سرمایه‌گذاری کرده، نیت ایجاد یک نیروی موشکی هجومی به‌عنوان یک پاسخ احتمالی در زمان جنگ مورد غفلت قرار گرفته است.»

«یدیعوت آحارونوت» همچنین اشاره کرده است که مخالفان ایجاد نیروی موشکی این تصمیم را به دلیل کارایی عملیاتی محدود و هزینه بالای آن نسبت به جنگنده‌ها، راه‌حلی ناکافی و موقتی می‌دانستند.

این روزنامه به پیشنهادهای آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی، برای ایجاد یک نهاد موشکی و ساخت مجموعه‌ای از موشک‌های «زمین به زمین» دقیق با برد ۳۰۰ کیلومتر اشاره کرده است. هرچند این نهاد موشکی در ارتش رژیم صهیونیستی هنوز ایجاد نشده است.