تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3815106
شناسه : 3815106
تاریخ :
انتزاع فردیس از کرج با رویکرد تعامل و عدالت حل می‌شود اقتصاد ایران: کرج- رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: انتزاع فردیس از کلانشهر کرج با تعامل و عدالت محوری و تاکید رئیس شورای شهر حل و فصل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدیان ظهر سه شنبه در حاشیه کارگروه انتزاع فردیس از کرج گفت: اولین نشست اعضای شورای شهر کرج و فردیس در پنجم مهر سال جاری در راستای بررسی و تعیین تکلیف اراضی و صیانت از حقوق کرج و فردیس برگزار شد و سپس در هشتم مهر ماه در جلسه کمیسیون تلفیق تفاهم نامه مورد بحث و اعلام نظر اعضای شورای شهر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۶ موضوع انتزاع دو شهر فردیس و کرج مطرح است، عنوان کرد: در کمیسیون مذکور مقرر شد سوالات و ابهامات انتزاع با تشکیل کارگروهی با عضویت چهار نفر از اعضای شورای شهر جهت بررسی اسناد بین کرج و فردیس تشکیل و نتایج بررسی به صورت مکتوب به کمیسیون تلفیق ارائه شود.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با توجه به تاکید رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون تلفیق علیرغم اینکه شورای شهر کرج مشغول بررسی تفریق بودجه ۱۴۰۲ طبق قانون است، به صورت فشرده چندین جلسه کارگروه تشکیل و مفاد تفاهم نامه انتزاع بررسی شد.

اسدیان با اشاره به تداخل املاک و مستغلات این شهر در تقسیمات بیان کرد: در بررسی موضوع انتزاع فردیس حدود ۸۰۰ صفحه اسناد به همت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری کرج جمع آوری و تمامی آنها دسته بندی شده و مورد مطالعه قرار گرفته که جمع آوری اسناد به این دامنه نیز یکی از کارهایی است که تاکنون انجام نشده بود.

وی گفت: انتزاع فردیس از کرج در اولویت شورای شهر کرج قرار گرفته و با رویکرد تعامل و عدالت حل و با همراهی و تعامل دوسویه بین شهرداری فردیس و کرج مشکلات موجود بر سر راه انتزاع رفع می‌شود که این نشان از اراده شورا برای حل موضوع دارد.