تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3815088
شناسه : 3815088
تاریخ :
۸۳۰۰ دانش‌آموز نابینا در مدارس تحصیل می کنند اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۳۰۰ دانش آموز نابینا درحال تحصیل هستند، گفت: از این تعداد ۲۳۰۰ دانش آموز، نابینای مطلق هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در مراسم روز جهانی نابینایان با بیان اینکه عصای سفید روزی متعلق به جامعه پرافتخار نابینایان کشور است، گفت: افتخار نظام تعلیم تربیت است که توانسته زمینه رشد و شکوفایی استعداد این دانش آموزان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ۸۳۰۰ دانش‌آموز نابینا در حال تحصیل هستند، افزود: از این تعداد ۲۳۰۰ دانش‌آموز نابینای مطلق هستند و در مجتمع آموزشی ویژه نابینایان تحصیل می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر فاصله زیادی با ارائه خدمت در سطح مطلوب داریم ادامه داد: دانش‌آموزان استحقاق بهترین امکانات را دارند و از معلمانی که در حوزه دانش آموزان نابینا هستند تقدیر می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه می‌توانیم استعداد این دانش آموزان را به استعدادهای درخشان کشور تبدیل کنیم گفت: در این راستا به عزم و تلاش مربیان، تمهیدات آموزش و پرورش و همراهی والدین نیاز داریم.

کاظمی با بیان اینکه در حوزه متناسب‌سازی، فعالیت‌های ارزشمندی همچون تبدیل متون مورد نیاز انجام شده است ادامه داد: این اقدامات به گونه‌ای انجام شده که در حال حاضر قابل بهره‌برداری برای دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه چیزی را که ما نعمت می‌نامیم با چیزی که خداوند به ما عطا می‌کند، متفاوت است اظهار کرد: گاهی اوقات آنچه که ما فکر می‌کنیم نعمت نیست، بلکه محدودیت‌ها همچون نعمت هستند و باید با نگاه عرفانی به موضوعات بنگریم.