تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3815066
شناسه : 3815066
تاریخ :
اختصاص ۱۸۰ هکتار از مزارع آبی استان به کشت هویج اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۸۰ هکتار از مزارع آبی استان به کشت هویج اختصاص دارد، گفت: میانگین عملکرد در هر هکتار ۷۰ تن است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله سعیدی ظهر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۱۸۰ هکتار از مزارع آبی استان به کشت هویج اختصاص دارد که میانگین عملکرد در هر هکتار ۷۰ تن است ولی در تعدادی از مزارع با رعایت اصول فنی بیش از ۱۲۰ تن برداشت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار تن هویج تا پایان فصل برداشت از مزارع هویج استان برداشت شود، افزود: هویج تولید شده به صورت خود مصرفی در استان و به استان‌های اصفهان، تهران و تبریز ارسال می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۱۱۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان بن به کشت هویج اختصاص دارد که رتبه اول کشت این محصول را در استان به خود اختصاص داده است.

سعیدی عنوان کرد: در شهرستان بن هفت کارگاه سیار و یک کارگاه ثابت شستشوی هویج فعال است که پس از شستشو و کیسه‌بندی در سطح استان و استان‌های اصفهان، تهران و تبریز ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با بازدیدهای انجام شده به صورت دوره‌ای و توصیه‌های ارائه داده شده توسط کارشناسان این شهرستان، جهت رعایت دوره ماندگاری سم در محصول، هویج برداشت شده از مزارع این شهرستان از سلامت کامل برخوردار است.