تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3815028
شناسه : 3815028
تاریخ :
هاآرتص: اسرائیل مانند یک درخت پوسیده از درون نابود می‌شود اقتصاد ایران: یک رسانه صهیونیستی با برشمردن بحران‌های داخلی پیچیده این رژیم اعلام کرد: اسرائیل مانند یک درخت پوسیده است و علاوه بر خطر جنگ داخلی، بحران‌های درون جامعه اسرائیل به‌زودی آن را به نابودی می‌کشاند و دستاوردهای ظاهری موجب نجات ما نخواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه انتقادات محافل و کارشناسان صهیونیست از سیاست کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی در گرفتار کردن این رژیم در باتلاق یک جنگ بی‌پایان، روزنامه عبری هاآرتص در مقاله‌ای به‌قلم «روگل آلفر» نویسنده و تحلیلگر معروف صهیونیست، هشدار داد که اسرائیل به‌زودی در آستانه یک فروپاشی همه‌جانبه قرار خواهد گرفت.

این نویسنده صهیونیست، اسرائیل را به تنه درختی تشبیه کرد که از بیرون سالم به‌نظر می‌رسد اما داخل این درخت کاملاً پوسیده و از هم پاشیده است و به‌زودی تنه آن هم در نتیجه فرسایش داخلی فرو می‌ریزد.

اسرائیلی‌ها هرگز روی آرامش را نمی‌بینند

نویسنده این مقاله توضیح داد: شش حلقه اصلی وجود دارد که تهدیدی موجودیتی علیه اسرائیل محسوب می‌شود که مهمترین آنها زندگی اسرائیل در سایه جنگی ابدی و غیرقابل توقف است. وضعیت کنونی موجب می‌شود اسرائیلی‌ها نتوانند حتی دیگر به زندگی با آرامش فکر کنند و پیش‌بینی آنها، این است که مجبورند به‌شکل دائمی میان انفجارها و داخل پناهگاه زندگی کنند.

در ادامه این مقاله آمده است: جنگ اسرائیل با اعراب از سال 1947 آغاز شد و هرگز به پایان نرسید. جامعه اسرائیل از آن سال تاکنون هرگز صلح و آرامش واقعی به‌روی خود ندیده و به زندگی جنگی و در تهدید دائمی داخل پناهگاه‌ها عادت کرده است، ادامه این جنگ فرسایشی منجر به افزایش شکاف داخلی و بیشتر شدن خطر جنگ داخلی اسرائیل می‌گردد.

خطر یهودیان افراطی برای موجودیت صهیونیست‌ها

روگل آلفرد تأکید کرد: آنچه اسرائیل اکنون در داخل می‌بیند، یک دیکتاتوری در حال تشدید است و سیاست خودکامگی و اعتقاد به «برتری یهود» یکی دیگر از حلقه‌های فروپاشی اسرائیل به‌شمار می‌رود. در اینجا لازم است به طرح به‌اصطلاح «اصلاحات قضایی» کابینه بنیامین نتانیاهو اشاره کنیم که قبل از جنگ انجام شد و راه را برای تحکیم قدرت در دستان دیکتاتورها هموار کرد.

وی ادامه داد: ترکیب جمعیتی اسرائیل شامل گروه یهودیان افراطی یعنی حریدی‌ها، یکی دیگر از حلقه‌ها در فروپاشی اسرائیل به‌شمار می‌رود. یهودیان افراطی اسرائیل یا همان حریدی‌ها بار بزرگی روی دوش سایر گروه‌های جامعه اسرائیل هستند؛ زیرا این گروه که بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند با مجموعه‌ای از عقاید بیهوده زندگی می‌کنند، از کار کردن طفره می‌روند و صرفاً در پایه ابتدایی تحصیل می‌کنند.

نویسنده روزنامه هاآرتص، بحران‌های جمعیتی رژیم صهیونیستی را به فروپاشی اقتصاد این رژیم مرتبط دانست و نابودی اقتصاد را از دیگر حلقه‌های فروپاشی اسرائیل دانسته گفت: رتبه اعتباری اسرائیل در مؤسسات جهانی، بعد از جنگ بسیار کاهش یافته است و در نتیجه ادامه جنگ و افزایش بحران اقتصادی، این رتبه همچنان در حال بدتر شدن است.

در ادامه این مقاله تأکید شده است: در اینجا به تخریب محیط زیست هم باید اشاره کنیم که از دیگر حلقه‌های فروپاشی اسرائیل به‌شمار می‌رود. تجمع گروه زیادی از یهودی‌های افراطی در مساحتی کم خطرات زیادی برای محیط زیست اسرائیلی‌ها دارد و تهدید جمعیتی موجب فرسایش جامعه اسرائیل می‌شود.

اسرائیل در چرخه جنگ ابدی نابود می‌شود

نویسنده مقاله مذکور تصریح کرد: اما این چرخه جنگ ابدی که اسرائیل در آن زندگی می‌کند، خطرناک‌ترین تهدید برای موجودیت آن است. همه این حلقه‌ها که موجب فروپاشی اسرائیل می‌شوند به هم مرتبط هستند و خلاص شدن از شر یکی، موجب نجات اسرائیل نمی‌شود؛ بلکه همه این حلقه‌ها باید نابود گردند که غیرممکن است، به‌عنوان مثال به بازگشت احتمالی اسرای اسرائیلی از غزه اشاره می‌کنیم، بازگشت این اسرا دردی از جامعه اسرائیل دوا نمی‌کند و چشم‌اندازی برای آینده به وجود نمی‌آورد.

در پایان این یادداشت تأکید شده است: کسانی که تصور می‌کنند با بازگشت اسرای اسرائیلی از غزه و یا سرنگونی کابینه نتانیاهو، اسرائیل نجات پیدا می‌کند، در اشتباه و توهم هستند و فقط از بیرون به مسئله نگاه می‌کنند و از چالش‌ها و بحران‌های بزرگ داخلی اسرائیل غافل شده‌اند، واقعیت آن است که اسرائیل میان این حلقه‌های بحران زندگی می‌کند و در مسیر نابودی و سقوط قرار گرفته است.

انتهای پیام/+