تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814975
شناسه : 3814975
تاریخ :
حمایت از واحدهای تولیدی کوچک یک ضرورت است اقتصاد ایران: شیراز- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی حمایت از واحدهای خرد را یک ضرورت دانست و گفت: حمایت از واحدهای تولیدی کوچک منجر به ایجاد اشتغال بیشتری خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قادری در نشست تخصصی آشنایی بنگاه‌های خرد اقتصادی با روش‌های تأمین مالی گفت: اتاق اصناف در ساماندهی موضوعات صنوف باید نقش اول را ایفا کند.

وی با بیان اینکه رفع موانع کسب و کارها باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: در شرایط فعلی هم به واحدهای بزرگ و هم واحدهای کوچک تولیدی نیاز داریم؛ چون واحدهای کوچک سرمایه کمتر داشته و اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنند بر حمایت از آن‌ها تاکید داریم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون نظام صنفی افزود: در کمیسیون اقتصادی مجلس گذشته طرح اولیه بررسی شد و مصوباتی داشتیم که مجدد برگشت تا مواردی که شورای نگهبان خواسته شده بود را برطرف کنیم.

قادری گفت: با اصلاحات انجام شده باید مجموعه اتاق اصناف ایران پیشنهادتی ارائه دهد تا اگر اصلاح موارد دیگری لازم باشد از سوی لایحه وزارت صمت دنبال شود و نمایندگان مجلس هم به رفع مشکلات کمک کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تداخل نظارت‌ها در بحث سیستم‌های کنترلی و نظارتی در این قانون، از مواردی است که اصناف در قانون نظام صنفی خواستار اصلاح آن‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در موضوعات سامانه‌های متعدد و وقت‌گیر هم اصناف گلایه‌هایی دارند و خواستار یک سامانه یکپارچه هستند، افزود: با تعامل اتاق اصناف با شهرستان‌ها می‌توان اختیارات برای صدور مجوز قانونی به این اتاق داد تا نیاز به مراجعه‌های مکرر اصناف برای امورشان کاهش یابد.

قادری تصریح کرد: اگر اتاق اصناف استان طرح و مشکلات خود را در خصوص صنوف ارائه دهد، در کمیسیون حمایت از تولید و اقتصادی آن را دنبال خواهیم کرد.