تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3814966
شناسه : 3814966
تاریخ :
مرکز سلامت روان در شاهرود راه اندازی شد اقتصاد ایران: شاهرود- آیین افتتاح مرکز سلامت روان در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود و به همت دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ظهر سه شنبه مرکز سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، به میزبانی بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این مراسم ضمن بیان اینکه مرکز سلامت روانی - اجتماعی موسوم به سراج برای نخستین بار در شهرستان شاهرود راه اندازی شده است، گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی هدف و محور اصلی فعالیت‌های این مرکز است.

ایاد بهادری منفرد با بیان اینکه این مرکز در در پلی‌کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود واقع در بیمارستان امام حسین (ع) راه اندازی شده است، تاکید کرد: این بخش در زیربنای ۳۰۰ متر مربع با حضور گروه‌های تخصصی روانپزشک راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه این بخش دارای پزشک، روانشناس بالینی و مددکار اجتماعی و گروه‌های تخصصی روان‌پزشکی است، افزود: مرکز سلامت روانی - اجتماعی (سراج) از امروز رسماً پذیرای بیماران خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه این بخش به صورت اورژانسی به بیماران روانی و سایکوتیک و همچنین کسانی با افکار آسیب زدن به خود و دیگران را نیز پذیرش می‌کند گفت: مرکز سراج این افراد را به صورت رایگان ویزیت خواهد کرد.

بهادری با بیان اینکه برای راه اندازی این مرکز ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، ابراز کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با اختلالات روانی رسالت اصلی مرکز سراج خواهد بود.