تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814965
شناسه : 3814965
تاریخ :
زیرساخت های تجارت دریایی در گناوه توسعه می یابد اقتصاد ایران: گناوه- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تجارت دریایی در بندر گناوه با توسعه زیرساخت ها رونق پیدا می کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب ظهر سه شنبه در نشست با تجار و بازرگانان گناوه اظهار کرد: این نشست به‌منظور تبادل‌نظر در مورد چالش‌های پیش‌روی بازرگانان و همچنین فرصت‌های بالقوه در حوزه حمل‌ونقل دریایی و تجارت بین‌المللی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه معیشت بیش از ۹۰ درصد مردم بنادر استان به دریا و دریانوردی وابسته است، افزود: بنابراین، تغییر و تحول در این بخش تأثیر مستقیم و گسترده‌ای بر زندگی و رفاه مردم خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مسائل اصلی در بنادر استان ساماندهی موتورلنج‌های سنتی است که هرگونه تصمیم‌گیری در چارچوب سیاست‌های ابلاغی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تحولات زیرساختی در بندر گناوه اظهار کرد: در بندر گناوه پروژه‌های عمرانی مهمی از جمله ساخت اسکله به طول ۲۰۰ متر تیز در مرحله نهایی شدن می‌باشد

شکیبی‌نسب افزود: این پروژه‌ها نه تنها ظرفیت بندر را برای پذیرش کشتی‌های بزرگ‌تر افزایش می‌دهد بلکه نقش مهمی در بهبود ایمنی دریانوردی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: با اتمام فاز نخست طرح توسعه جامعه در بندر گناوه، عمق کانال دسترسی این بندر به پنج متر و با قابلیت تردد شناورهای ۲ هزار تنی افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: این اداره کل با تمام توان در تلاش است تا انتظارات بحق مردم و بازرگانان منطقه را برآورده کند.

شکیبی‌نسب افزود: در این حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری، ارتقا ایمنی تردد شناورها و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای افزایش حجم تجارت از اولویت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر محسوب می‌شود.