تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3814955
شناسه : 3814955
تاریخ :
طالبان: گزارش شاخص گرسنگی نادرست است اقتصاد ایران: رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان صحت آمار ارائه شده در گزارش شاخص جهانی گرسنگی (جی اچ آی) درباره افغانستان را زیر سوال برد و ارقام مندرج در این گزارش را رد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین»، رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در قطر در گفتگو با اسپوتنیک تصریح کرد: نکته اول اینکه ارقام ارائه شده در شاخص جهانی گرسنگی برای افغانستان دقیق نیست.

وی افزود پیشنهاد می‌کنیم یونیسف و برنامه جهانی غذا، بررسی خود را در مورد سوءتغذیه در افغانستان با وزارت بهداشت انجام دهند تا ارقام به درستی شناخته شوند.

شاهین اظهار داشت وزارت بهداشت افغانستان در ولایت‌های مختلف، دارای بخش معینی در بیمارستان‌ها برای درمان سوء تغذیه است که خدمات لازم را در این خصوص ارائه می‌کنند.

رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان صحت آمار ارائه شده در گزارش شاخص جهانی گرسنگی (جی اچ آی) درباره افغانستان را زیر سوال برد و ارقام مندرج در این گزارش را دقیق ندانست.

در گزارش شاخص جهانی گرسنگی درباره افغانستان آمده است: حدود یک سوم جمعیت افغانستان دچار سوءتغذیه هستند و نزدیک به 6 درصد از کودکان زیر پنج سال از کمبود غذا و شرایط نامناسب زندگی می‌میرند.

بر اساس گزارش شاخص جهانی گرسنگی، افغانستان در رتبه بندی این شاخص دو پله سقوط کرده و با امتیاز 8.13 در رتبه 116 قرار گرفته است.

سازمان ملل همچنین هشدار داده است که بیش از 24 میلیون افغان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

این گزارش می‌افزاید با توجه به پیشرفت‌های محدود از سال 2016، رسیدن به هدف توسعه پایدار سازمان ملل برای ریشه‌کنی گرسنگی تا سال 2030 بعید به نظر می‌رسد.

پیش از این حکومت طالبان تاکید داشت وضعیت اقتصادی در افغانستان به حدی نامناسب نیست که در گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی بازتاب داده می‌شود.

انتهای پیام/.