تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3814941
شناسه : 3814941
تاریخ :
کارکنان و مراکز درمانی باید مورد احترام و محافظت قرار گیرند اقتصاد ایران: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در لبنان در بیانه‌ای گفت: هرگونه آسیبی که به کارکنان پزشکی و داوطلبان امداد و نجات وارد شود غیرقابل قبول است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در لبنان در بیانه‌ای گفت: پس از تشدید خصومت‌ها در لبنان، نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر مجدداً تاکید می‌کند که غیرنظامیان، مجروحان، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و امکانات آنها، از جمله آمبولانس‌ها، باید مورد احترام و محافظت قرار گیرند.

کارکنان مراقبت‌های بهداشتی باید دسترسی ایمن و بدون مانع به اشخاص نیازمند کمک داشته باشند. هرگونه آسیبی که به کارکنان پزشکی، داوطلبان امداد و نجات یا مراکز مراقبت بهداشتی وارد شود غیرقابل قبول است. این گروه‌ها تحت حقوق بین‌المللی بشردوستانه (IHL) محافظت می‌شوند و باید از خشونت محافظت شوند.

کارکنان بشردوستانه و پرسنل پزشکی جان‌ها را نجات می‌دهند: ما خواستار حفاظت و احترام به آنها هستیم.

با تشدید خشونت در بسیاری از مناطق لبنان، به ویژه در مناطق جنوبی، بقاع، جبل لبنان و حومه جنوبی بیروت، این وضعیت به شدت بر زندگی مردم تأثیر گذاشته و منجر به هزاران کشته و مجروح و اختلال در شبکه حیاتی سلامت و جابجایی بیش از ۱.۲ میلیون نفر شده است.

صلیب سرخ لبنان در بالاترین سطح آمادگی عمل می‌کند و تمام تیم‌های میدانی، اورژانس، امداد و پشتیبانی خود را برای ارائه خدمات فوری و ضروری بشردوستانه برای نجات جان‌ها و حفظ کرامت انسانی بسیج می‌کند.