تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3814909
شناسه : 3814909
تاریخ :
بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به کنگره و رسانه‌ها اقتصاد ایران: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها بیشتر از آنکه به کنگره و رسانه‌های کشور اعتماد داشته باشند، به دولت محلی اطمینان دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی جدید گالوپ حاکی از آن است که 67 درصد مردم آمریکا اعتماد و اطمینان بسیار زیادی به دولت های محلی اطراف خود دارند.

این در حالی است که تنها 34 درصد آمریکایی ها اظهار کردند که به کنگره و تنها 31 درصد به رسانه ها اطمینان دارند که اخبار را به صورت کامل، درست و منصفانه منتشر می کنند.

همچنین براساس نتایج این نظرسنجی، 55 درصد آمریکایی ها به احتمال زیاد به دولت های ایالتی اعتماد دارند و 54 درصد نیز هنگام قضاوت کردن درباره موضوعات مختلف در کشور به دولت های محلی بیشتر از نهادهای خبری و قانون گذاران فدرال اعتماد دارند.

گالوپ تصریح کرد بین 40 تا 48 درصد پاسخ دهندگان اظهار کردند که به دستگاه قضایی از جمله دادگاه عالی، مردان و زنان سیاسی، مدیریت مشکلات بین‌المللی دولت فدرال و دستگاه اجرایی تحت امر رئیس جمهور اعتماد دارند.

به علاوه، حدود 40 درصد اظهار کردند که سطح اعتماد و اطمینان به رئیس جمهور بایدن و دستگاه اجرایی بسیار زیاد است.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی انجام شده در این باره در سال گذشته حاکی از آن بود که 32 درصد آمریکایی ها به کنگره اعتماد داشتند. در نظرسنجی دیگری نیز 32 درصد اعتماد زیادی به رسانه ها داشتند.

این نظر سنجی در حالی انجام شد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر برگزار می شود و در حال حاضر دو نامزد در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

نتایج نظرسنجی جدید هاروارد/هریس نشان می دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برتری بسیار اندکی بر کامالا هریس نامزد دموکرات ها در بین افرادی دارد که زودتر از موعد در ایالت های چرخشی و رقابتی رای می دهند.

بر این اساس، 48 درصد رای دهندگان در ایالت های رقابتی که گفتند رای خود را زودتر از موعد به صندوق می اندازند، به ترامپ رای می دهند در حالی که 47 درصد این افراد به هریس رای می دهند.     

نتایج نظرسنجی جدید شبکه سی بی اس و موسسه یوگاو نشان می دهد کامالا هریس با اختلاف 3 درصد در مقابل دونالد ترامپ در این نظرسنجی، پیشتاز است به طوری که هریس حمایت 51 درصد رای دهندگان ثبت نام شده را بدست آورده و ترامپ از حمایت 48 درصدی برخوردار است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

 

انتهای پیام/