تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814845
شناسه : 3814845
تاریخ :
هشتمین جشنواره ملی ادبی شهید شاهی در میانه برگزار می‌شود اقتصاد ایران: تبریز- هشتمین جشنواره ملی ادبی شهید علیرضا شاهی در شهرستان میانه برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین جشنواره ملی ادبی شهید علیرضا شاهی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه و مؤسسه فرهنگی هنری قافلان هنر در دو بخش رمان سال نوجوان و داستان کوتاه نوجوان برگزار خواهد شد.

در بخش رمان سال نوجوان، نویسندگان و ناشرانی که در حوزه رمان نوجوان فعال بوده و آثاری با تعریف اینگونه ادبی پدید آورده‌اند شرکت خواهند کرد.

در بخش داستان کوتاه نوجوان نیز به منظور رشد استعدادها و خلاقیت این گروه سنی و همچنین ارزش و اعتباری داستان کوتاه برای ارتقای توانمندی‌های نویسندگان نوجوان در جشنواره شهید علیرضا شاهی گنجانده شده است.

آخرین مهلت ارسال آثار پایان آبانماه جاری است. مراسم اختتامیه و معرفی برندگان جشنواره نیز بهمن ماه جاری در شهرستان میانه برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۴۱۵۲۳۳۷۷۷۵ دفتر دبیرخانه جشنواره تماس حاصل نمایند.

گفتنی است خبرنگار شهید علیرضا شاهی درسال ۱۳۴۴ در روستایی نزدیک شهرستان میانه ازشهرهای آذربایجان شرقی چشم برجهان گشود.

وی که از دوران کودکی به داستان نویسی علاقمند بود در دوران جوانی عازم تهران شد و با راهیابی به کیهان بچه‌ها و مجله رشد، قصه‌هایش یکی پس ازدیگری به چاپ رسید.

آذرماه ۱۳۶۲، با گرفتن کارت خبرنگاری، به همراه یکی ازهمکارانش عازم جبهه جنوب شد تا با الهامات ومشاهدات عینی جبهه وجنگ ازنزدیک آشنا شود.

وی در ۲۸ آذرماه ۶۲ طی درگیری با متجاوزان عراقی در نزدیکی پاسگاه زید در سن ۱۸ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

اکنون چندسالی است که بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، جشنواره ادبیات داستانی وکتاب سال «شهید شاهی» را به یاد بزرگداشت این نویسنده شهید، برگزار می‌کند.