تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814838
شناسه : 3814838
تاریخ :
نقد کردن همستر شگرد جدید کلاهبرداران سایبری اقتصاد ایران: بیرجند-رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: عده‌ای از کاربران بدون توجه به موضوعات مختلف و تنها با هدف پول‌دار شدن وارد بازی همستر شده و به‌دلیل نداشتن دانش کافی به‌آسانی فریب می‌خورند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ قدرت الوانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی‌های کلیکی علی‌رغم جنبه‌های سرگرم‌کننده و پتانسیل احتمالی برای کسب درآمد، به محلی برای کلاهبرداران و سارقان اینترنتی تبدیل شده است.

وی افزود: موضوع مهم این است که عده‌ای از کاربران بدون توجه به موضوعات مختلف و تنها با هدف پول‌دار شدن وارد این بازی و جریانات جانبی آن شده و به‌دلیل نداشتن دانش کافی، به‌آسانی فریب کلاهبرداران را می‌خورند.

وی ادامه داد: ازآن‌جاکه ماهیت این بازی با پول و درآمد گره خورده است، حضور گسترده سارقان و کلاهبرداران اینترنتی در این حوزه چندان عجیب و دور از انتظار نیست، به همین دلیل، این روزها شاهد مدل‌های گوناگونی از آگهی‌ها و برنامه‌هایی هستیم که اکثریت آن‌ها با محوریت سوء‌استفاده از بی‌اطلاعی افراد و سرقت سرمایه‌های آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی بیان داشت: در واقع، کلاهبرداری‌ها معمولاً به دلیل عجله کردن کاربران در فروش و داشتن درآمد به‌صورت سریع اتفاق می‌افتد و افراد سودجو نیز به این موضوع آگاه هستند و به دلیل محبوبیت فزاینده آن، کلاهبرداری‌ها نیز در مورد این پروژه بیشتر شده است.

سرهنگ الوانی خاطر نشان کرد: اعتماد کردن به افراد ناشناس در فضای آنلاین همیشه خطرات خاص خود را دارد، چراکه نمی‌توان از حسن‌نیت طرف مقابل اطمینان حاصل کرد، لذا به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود از اعتماد کردن به افراد ناشناس در این مورد خاص جدا خودداری نمایند، چراکه اعتماد بی‌جا افراد را با خطرات جدی مواجه خواهد کرد.

این مقام سایبری تاکید کرد: این روزها کلاهبرداری با ارز دیجیتال از جمله کلاهبرداری با همستر کامبت درحال افزایش است، لذا به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود در تعامل با بازی‌هایی مانند همستر کامبت، همواره جانب احتیاط را رعایت کرده و از رفتارهای هیجانی پرهیز کرده، مراقب لینک‌های جعلی باشند و به افراد ناشناس در فضای آنلاین اعتماد نکنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: درحال‌حاضر خریدوفروش بازی همستر در بازارهای غیررسمی بستری برای کلاهبرداری و سوء‌استفاده از افراد کم‌تجربه به اشکال مختلف است که کاربران می‌بایست در این خصوص دقت لازم را به‌خرج دهند.

وی افزود: همچنین به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود در این مدل بازی‌ها، هشدارها و نکات ایمنی را رعایت کرده و با افزایش آگاهی و کسب اطلاعات به‌روز و موثق از منابع مطمئن، کلاهبرداران را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.

سرهنگ الوانی خاطرنشان کرد: شایان ذکر می‌باشد دنیای ارزهای دیجیتال و بازی‌های آنلاین، پر از پیچیدگی‌ها و خطرات است، لذا کاربران باید قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه، به دقت در مورد آن تحقیق کرده و از منابع معتبر اطلاعات لازم را کسب کنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شهروندان خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و درصورت نیاز می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا از کارشناسان پلیس فتا راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت کنند.