تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3814835
شناسه : 3814835
تاریخ :
«کمربند دلربایی» ۱۵۰۰ ساله در گور باستانی یک زن در آلمان کشف شد اقتصاد ایران: برای بیش از هزار سال، مجموعه‌ی چشمگیری از لوازم تزئینی در یک گور روم باستانی در جنوب آلمان از دیدها پنهان بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فرادید: اداره حفاظت از بناهای تاریخی ایالت باواریا در جنوب آلمان در یک بیانیه‌ی خبری در ۱۹ سپتامبر اعلام کرد که باستان‌شناسان این مجموعۀ زنگ‌زده از زیورآلات را حین حفاری یک گور ۱۵۰۰ ساله در فورینگ در سال ۲۰۱۶ کشف کرده‌اند.

انبوه زیورآلات سبز-آبی روی استخوان ران زنی قرار گرفته بودند که در این گور دفن شده بود. پیداست که در اصل این تزیینات با تسمه‌های چرمی بهم متصل بوده‌اند.

لوازم تزئینی ۱۵۰۰ ساله که در حفاری‌ها کشف شدند

این لوازم تزئینی ۱۵۰۰ ساله شامل چندین حلقه، سه سکه روم باستان، یک جعبه سوزن از جنس استخوان، دو کلید، یک صفحه‌ی گرد تزئین‌شده با شیشه، یک آویز گردوئی و یک صدف حلزون می‌شد. تنوع این اشیاء موجب حیرت باستان‌شناسان شده بود.

از تک تک این دست‌سازه‌ها پس از گرفتن اشعه ایکس و بازسازی عکس‌برداری شد. باستان‌شناسان این یافته‌ها را به نوعی «کمربند دلربایی» باستانی تشبیه کردند و حدس زدند آن‌ها علاوه بر کارکردشان به عنوان زیورآلات، کارکردی آیینی برای زندگی متوفی در دنیای پس از مرگ نیز داشته‌اند.

«کمربند دلربایی» ۱۵۰۰ ساله در گور باستانی یک زن در آلمان کشف شد
لوازم تزئینی ۱۵۰۰ ساله پس از جدا کردن و تمیز شدن

مقامات این لوازم تزئینی باستانی را با پوشش سنتی موسوم به چاریواری مقایسه می‌کنند؛ یک زنجیر کمربند که با سکه یا سایر اقلام تزئین میشد و بخشی از لباس سنتی آلمان جنوبی بود. چاریواری از زنجیرهای ساعت دوران ناپلئون الهام گرفته شد، اما عملکرد مشابهی مانند مصنوعات یافت‌شده در فارینگ داشت.

فارینگ (Pförring) ناحیه‌ای در ایالت بایرن است و با جنوب غربی برلین تقریباً ۳۰۰ مایل فاصله دارد.

پ