تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814804
شناسه : 3814804
تاریخ :
پرداخت مطالبات روستایی بیمه سلامت تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ اقتصاد ایران: تبریز- مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از پرداخت مطالبات روستایی بیمه سلامت تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، وحید مجیدی ظهر سه شنبه در نشست فصلی ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده روستایی اظهار کرد: با توجه به تخصص و دغدغۀ رئیس دولت چهاردهم در حوزه سلامت به نظر می‌رسد که در برنامه هفتم توسعه، مسئولیت وزارت بهداشت و به تبع آن مسئولیت بیمه سلامت به عنوان زیرمجموعۀ وزارت سنگین‌تر از پیش خواهد بود.

وی افزود: مطابق برنامه هفتم توسعه پزشک خانواده برای تمامی صندوق‌ها باید تا پایان سال مستقر شوند و این موضوع نیازمند تعامل سازمان‌های مرتبط، مثل دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمه سلامت، نظام پزشکی و … با یکدیگر است.

مجیدی در این جلسه که با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده علوم پزشکی مراغه و سراب برگزار شد با اشاره به پرداخت مطالبات روستایی تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ گفت: بیش از یک میلیون و صد هزار نفر از جمعیت روستایی آذربایجان شرقی تحت پوشش صندوق روستایی بیمه سلامت هستند و باقی افراد یا تحت پوشش دیگر صندوق‌های بیمه سلامت و یا تحت پوشش بیمه‌های دیگر هستند که به صورت بیمه‌ای خدمات دریافت می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی تأکید کرد: در حال حاضر ۲۴۰ مرکز جامع سلامت روستایی در استان مشغول خدمات‌رسانی هستند که از این تعداد ۲۱۱ مرکز مربوط به دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز، ۱۲ مرکز مربوط به دانشکده پزشکی مراغه و ۱۷ مرکز مربوط به دانشکده پزشکی سراب هستند که مطالبات آن‌ها لغایت شهریور ماه ۱۴۰۳ تمام و کمال به دانشگاه‌ها پرداخت شده است.

مجیدی افزود: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در ۶ ماهه اول ۱۴۰۳ به صورت علی‌الحساب از بابت صندوق روستاییان به دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشکده‌های پزشکی استان پرداخت شده است که امیدواریم این تأمین اعتبارات به‌موقع و منظم کمک کند تا مراکز در اجرای دستورالعمل‌های تفاهم‌نامه روستایی با مشکل مواجه نشوند.

بر اساس این گزارش، در این نشست، رؤسا و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکی مراغه و سراب نیز ضمن ارائه آمار پرداخت مطالبات پزشکان و نیروهای انسانی طرف قرارداد به طرح مشکلات و موانع پیش‌روی طرح پزشک خانواده روستایی پرداختند.

گفتنی‌ست در این جلسه، وحید مجیدی در خصوص اتخاذ تصمیمات و تمهیدات متناسب برای تغییر نوع بیمه از صندوق روستایی به صندوق بیمه ایرانیان با توجه به ضوابط اصلاح ساختار جغرافیایی تأکید کرد و گفت: برای اصلاح ساختاری جغرافیایی ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزارنفر که براساس آخرین تقسیمات کشوری طی سنوات مختلف به بالاتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت رسیده‌اند و همچنین روستاهایی که به شهرهای مذکور ملحق شده‌اند، نیازمند تعامل بیشتر بیمه و دانشگاه هستیم تا با تبعات اجتماعی کمتری مواجه شویم.