تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3814792
شناسه : 3814792
تاریخ :
ناکامی ارتش اسرائیل در سه جبهه برای نفوذ به عمق خاک لبنان اقتصاد ایران: در حالی که نظامیان صهیونیست ۳۰ منطقه و روستا را در جنوب لبنان هدف حملات خود قرار دادند، رزمندگان حزب الله علاوه بر مقابله با پیشروی‌های ارتش رژیم صهیونیستی به حملات موشکی و پهپادی خود به شهر حیفا، خلیج حیفا و تل‌آویو ادامه می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، «حسن فقیه»، خبرنگار تسنیم در جنوب لبنان به تشریح آخرین تحولات در این جبهه و ادامه نبرد بین رزمندگان حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت.

 

.

 

براساس گزارش خبرنگارتسنیم، نظامیان صهیونیست تلاش‌های مکرری را برای ورود زمینی از بخش‌های شرقی، غربی و مرکزی جنوب لبنان در پیش گرفتند.

صهیونیست‌ها به منظور ورود از منطقه «راس الناقوره» و «اللبونه» حملات شدید خمپاره‌ای و هوایی با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در دستور کار خود قرار دادند که در نهایت پس از مواجهه با رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان بر روی زمین مجبور به عقب نشینی شدند.

نظامیان صهیونیست همچنین برای سومین روز پیاپی برای انتقال تجهیزات و خودروهای زرهی آسیب دیده خود به پشت جبهه ناکام ماندند.

نیروهای ارتش اسرائیل در ادامه تلاش کردند تا با اشغال منطقه «الرامیه» در جبهه مرکزی جنوب لبنان، نقطه‌ای مشرف در این ناحیه را برای خود دست و پا کنند که با ضدحملات حزب الله و زخمی شدن نظامیان خود مجبور به توقف عملیات شدند.

در جبهه شرقی جنوب لبنان سه منطقه «مرکبا»، «العدیسه» و «کفرکلا» کانون درگیری‌های نظامیان صهیونیست و حزب الله بود؛ منطقه‌ای که درمجاورت پایگاه نظامی «میسکاف عم» ارتش اسرائیل قرار دارد.

رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در منطقه مرکبا موفق به هدف قراردادن یک خودروی نفربر زرهی ارتش اسرائیل شدند که به کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان صهیونیست منجر شد.

شواهد حاکی از آن است که ارتش اسرائیل با بسیج گسترده نیروهای نظامی ذخیره خود تلاش دارد تا دست کم دو کیلومتر در عمق خاک لبنان پیشروی کند تا با تثبیت و استقرار پایگاه‌های خود، امنیت اولیه را برای شهرک‌نشینان آواره شمال سرزمین‌های اشغالی تامین کند.

البته صهیونیست‌ها دیروز در جدیدترین جنایت خود مردم بی گناه «زغرتا» در شمال لبنان را هدف حملات خود قرار دادند که در این فاجعه دست کم 20 غیرنظامی شهید و 50 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

اسرائیل همچنین 30 روستا و منطقه مسکونی در روستاهایی چون «میفدون»، «نبطیه»، «مرجعیون»، «بنت جبیل»، «صور»، «البازوریه»، «البرج الشمالی»، «الحوش» را هدف قرار دادند.

این در حالی است که مقاومت اسلامی لبنان به صورت روزانه حیفا و خلیج حیفا که مرکز صنایع راهبردی و استراتژیک رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود را هدف حملات موشکی و پهپادی خود قرار می دهد. عمده مناطق هدف قرارگرفته شده در حیفا نقاطی است که حزب‌الله پیش از این در تصاویر منتشرشده از پهپاد «هدهد» از آنها به عنوان بانک اهداف خود در حیفا رونمایی کرده بود.

 

.

 

در حقیقت حزب الله پس از تجاوزات اسرائیل به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت با حمله به حیفا بازدارندگی را برابر ارتش رژیم صهیونیستی برقرار می کند.

 

علاوه بر حملات موشکی و راکتی روز گذشته رزمندگان حزب‌الله به تل آویو، مقاومت اسلامی لبنان به طور متوسط روزانه 200 تا 300 موشک را به سمت اهداف موردنظر خود در عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌کند که به وضوح نشانگر ادعاهای دروغین اسرائیل در مورد نابودی و تضعیف توان موشکی و انسانی حزب‌الله لبنان است.

انتهای پیام/