تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814728
شناسه : 3814728
تاریخ :
عملیات خط کشی راه با نانو رنگ ترافیکی در آزادراه قزوین-زنجان اقتصاد ایران: قزوین- رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین از آغاز عملیات خط کشی با بهره گیری از نانو رنگ ترافیکی در آزادراه قزوین-زنجان برای اولین بار در کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین دشتدار اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور عملیات خط کشی راه با نانو رنگ ترافیکی در آزادراه قزوین-زنجان اجرا شد.

وی افزود: استان قزوین به عنوان استان پایلوت اجرای این طرح از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انتخاب شده است.

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: عملیات خط کشی آزادراه قزوین-زنجان به دنبال جلسات و مصوبات طرح ملی کاج (کاهش آسیب‌های جاده‌ای) و با همکاری دفتر نگهداری علائم تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری، معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان قزوین در آزادراه قزوین_زنجان کلید خورد.

دشتدار ادامه داد: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این عملیات ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که در ۴۰ کیلومتر از باند رفت و برگشت آزادراه قزوین-زنجان اجرا می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: رنگ‌های نانو یکی از فناوری‌های به روز در خط‌کشی جاده‌ها و در نتیجه ارتقای ایمنی آنها است که با افزایش مقاومت و طول عمر رنگ و کاهش ساییدگی، نیاز به تجدید رنگ و هزینه‌های مربوط به آن را کاهش می‌دهد.