تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814619
شناسه : 3814619
تاریخ :
قزوین صاحب اتوبوس های تندرو می شود اقتصاد ایران: قزوین- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از تصویب طرح راه اندازی خط اتوبوس تندرو یا همان BRT در شورای ترافیک استان قزوین خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدرضا عرشیان در گفت‎وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در جلسه شورای ترافیک استان قزوین راه اندازی اتوبوس تندرو یا همان BRT برای مسیرهای ۷ و ۲ موافقت شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی این نوع اتوبوس های تندرو در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: اقدامات اولیه اجرای طرح نظیر اجرای عملیات رفوژ میانی، جانمایی ایستگاه‌ها، تعداد اتوبوس، مناسب سازی پیاده راه به جهت عبور عرضی، اصلاح هندسی، آرام سازی و مناسب سازی محل گذر عابر پیاده، در مسیر خط ویژه اتوبوس در راستای اجرایی شدن هر چه بهتر و سریع‌تر این طرح بر اساس بررسی‌های دقیق کارشناسی، در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تاکید کرد: مسیر شماره هفت ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در حال حاضر با ۸ دستگاه اتوبوس از مبدا شهرک کوثر به میدان آزادی فعالیت می‌کند و مسیر ۷ که BRT در آن مستقر می‌شود حد فاصل صدا و سیما و میدان آزادی خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه، اجرای طرح اتوبوس تندرو یکی از اقدامات اساسی در راستای کاهش ترافیک است، افزود: هر دستگاه اتوبوس روزانه میانگین حدود ۶۰۰ مسافر جا به جا می‌کند و این در صورتی است که با اتوبوس تندرو در هر ساعت ۱۰۰ هزار مسافر در سطح شهر جا به جا می‌شود.