تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3814574
شناسه : 3814574
تاریخ :
امضای ۱۳ توافقنامه همکاری میان پاکستان و چین اقتصاد ایران: پاکستان در جریان سفر نخست‌وزیر چین به اسلام‌آباد ۱۳ توافقنامه همکاری بین دو کشور به امضا رساندند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان و همتای چینی خود «لی کیانگ» در مراسمی در اسلام‌آباد، فرودگاه بین‌المللی گوادر با بودجه چین را افتتاح کردند.

وی پس از رونمایی از پلاک فرودگاه گوادر به همتای پاکستانی خود گفت: این یک گام مهم برای تحقق چشم‌انداز ارتباطات منطقه‌ای است و هر آنچه در سال‌های گذشته به دست آورده‌ایم، قدرت دوستی پاکستان-چین را نشان می‌دهد.

اعضای هیئت دو کشور، وزرا، سران نظامی و مقامات ارشد پاکستانی در این مراسم حضور داشتند.

نخست‌وزیر چین در این مراسم  گفت: افتتاح این فرودگاه به طور قابل توجهی برای ترویج فعالیت‌های کشتیرانی و بندری و تقویت ارتباطات منطقه‌ای در کل منطقه سرمایه‌گذاری خواهد کرد، سی‌پک نقش مثبتی در توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان و ادغام منطقه‌ای به عنوان نمادی از تعمیق همکاری ایفا خواهد کرد.

دو طرف در این مراسم 13 توافقنامه همکاری امضا کردند که هدف آن تقویت بیشتر همکاری دو جانبه در بخش‌های مختلف از جمله امنیت، آموزش، کشاورزی، توسعه منابع انسانی و علم و فناوری است.

این اسناد پس از برگزاری مذاکرات هیئت‌های دو کشور که در آن همه جنبه‌های روابط پاکستان-چین از جمله روابط اقتصادی و تجاری و همکاری در چارچوب کریدور اقتصادی چین-پاکستان(سی‌پک) را مورد بحث قرار دادند، امضا شد.

انتهای پیام/.