تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3814553
شناسه : 3814553
تاریخ :
کره شمالی مسیرهای مواصلاتی به کره جنوبی را منفجر کرد اقتصاد ایران: کره شمالی بخش‌هایی از جاده‌ها و خطوط راه آهن منتهی به کره جنوبی را در سمت مرز خود، منفجر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی بخش هایی از جاده ها و مسیرهای اتصالی و خطوط راه آهن منتهی به کره جنوبی را در سمت مرز خود منفجر کرد تا بار دیگر تنش ها در شبه جزیره کره افزایش یابد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در پیامی برای رسانه ها اعلام کرد بخش هایی از جاده ها و مسیرهای مواصلاتی بین دو کره منفجر شده و ماشین آلات سنگین همچنان در حال تخریب آنها هستند.

ارتش کره جنوبی نیز در پاسخ، اقدام به تیراندازی اخطارآمیز به بخشی از منطقه حائل بین دو کره کرد، گرچه این انفجارها هیچ آسیبی به مرزهای سئول وارد نکرده است. در عین حال سئول هشدار داد که پیونگ یانگ در حال آماده شدن برای انفجار دیگری است.

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی تصریح کرد کره شمالی در حال کارگذاری مین و مانع در سراسر مرز با استفاده از ماشین آلات سنگین و تجهیزات مخصوص است.

این انفجارها در حالی صورت گرفت که پیونگ یانگ هفته گذشته اعلام کرده بود که جاده ها و مسیرهای مواصلاتی بین دو کره را از بین خواهد برد تا ارتباط بین دو کره کاملا قطع شود.

این جاده های ارتباطی به طور نمادین یادآور آرمان موسوم به «وحدت دو کره» است. گرچه دو کره همچنان پس از جنگ سال های 1953-1950 در وضعیت آتش بس هستند و صلحی بین آنها برقرار نشده است.

در همین حال خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد این کشور حدود 132 میلیون دلار از بخش مالیات های مردمی را برای ساخت مجدد جاده های بین دو کره هزینه کرده بود.

همچنین پس از آنکه کره شمالی، همسایه جنوبی خود را به ارسال پهپادهایی بر فراز آسمان پیونگ یانگ متهم کرد، جنگ کلامی و تنش های فزاینده ای بین دو کشور شکل گرفت.

پیونگ یانگ روز جمعه گذشته اعلام کرد که این پهپادها تعداد بسیار زیادی اعلامیه ضد کره شمالی را بر فراز آسمان پیونگ یانگ پخش کردند که اقدامی برای تحریک سیاسی و نظامی است و می تواند منجر به درگیری مسلحانه شود.

کره شمالی گفت سئول این ماه سه بار هواپیماهای بدون سرنشین را بر فراز پیونگ یانگ به پرواز درآورده است.

کیم یو جونگ، خواهر رئیس کره شمالی، در بیانیه‌ای که رسانه دولتی این کشور منتشر کرد، گفت پیونگ یانگ آماده است تا در صورت پرواز مجدد پهپادها، "اقدام تلافی جویانه قوی" انجام دهد.

در واکنش، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که هرگونه تلاش از سوی کره شمالی برای آسیب رساندن به مردم این کشور منجر به پایان حکومت کیم جونگ اون خواهد شد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز گزارش داد کیم جونگ اون رئیس این کشور، دیداری را با مقامات دفاعی و امنیتی کشورش برای بحث درباره نحوه پاسخگویی به تحرکات جدی دشمن که حاکمیت پیونگ یانگ را به طور جدی نقض می کند، برگزار کرد.

کره شمالی دو روز پیش اعلام کرد که به واحد توپخانه‌ای دستور داده است تا به طور کامل برای شلیک آماده شوند.

انتهای پیام/