تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3814474
شناسه : 3814474
تاریخ :
از تغییر در طرح ترافیک تا ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای در تهران اقتصاد ایران: معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیک شهرداری تهران درباره طرح ترافیک جدید و فضای پارک حاشیه‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش رسا ایزدی، معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: در حال حاضر مطالعه در خصوص طرح جدید ترافیک شهر تهران توسط دانشگاه تربیت مدرس در دست انجام است که در خصوص بازنگری محدوده طرح ترافیک است.

وی ادامه داد: مطالعه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده که من جزئیات بیشتری اعلام کنم اما بازنگری در حال انجام است و شاید تا پایان سال طرح ترافیک جدید آماده بشود. در این طرح ممکن است قیمت عوارض و محدوده‌ها تغییراتی داشته باشند.

ایزدی با بیان اینکه اقداماتی هم پیرامون تعیین بدهی طرح ترافیک در حال پیگیری و مذاکره است، خاطرنشان کرد: ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای شهر تهران نیز موضوع دیگری است که در دست بررسی است و در این مطالعات به دنبال این هستیم اخذ عوارض را به صورت هوشمند ساماندهی کنیم.

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: طرح جدید تا آخر سال آماده خواهد شد. سپس هم در شورای شهر و هم در شورای عالی ترافیک باید به تصویب برسد. تفاوت اساسی طرح جدید با طرح قبلی ترافیک در این است که تلاش شده تا همه چیز عدالت محور باشد. کسی که بیشتر در محدوده تردد می‌کند بر اساس این طرح عوارض بیشتری پرداخت می‌کند. یعنی پیمایش بیشتر مساوی با عوارض بیشتر.