تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3814430
شناسه : 3814430
تاریخ :
ضرب‌وشتم پناهجویان افغان در مراکز اخراج ترکیه اقتصاد ایران: در حالی که اتحادیه اروپا به مراکز اخراج پناهجویان در ترکیه کمک می‌کند اما در مقابل ضرب‌وشتم آنها در چنین مراکزی سکوت اختیار کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های اروپایی از جمله «پولیتیکو»، «اشپیگل» از ضرب و شتم پناهجویان افغان و سوری در مراکز اخراج ترکیه خبر می‌دهند.

به نوشته این رسانه‌ها، با وجود اینکه چنین مراکز اخراج با کمک مالی اتحادیه اروپا ساخته شده، اما چشم مقامات اروپایی بر وضعیت این مراکز کاملاً بسته است که خود نگرانی‌های جدی درباره رعایت اصول حقوق بشری در این مراکز ایجاد می‌کند.

تحقیقات این رسانه‌ها نشان می‌دهد که کمک‌های اتحادیه اروپا به ترکیه، نه تنها به بهبود وضعیت پناهجویان منجر نشده، بلکه به ابزاری برای اخراج اجباری صدها هزار نفر از آن‌ها تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، اتحادیه اروپا بیش از 213 میلیون یورو برای ساخت و تجهیز 30 مرکز بازداشت و اخراج پناهجویان در ترکیه هزینه کرده است؛ مراکزی که به جای پناه دادن، به محلی برای آزار و اذیت پناهجویان تبدیل شده‌اند.

این رسانه‌ها اذعان داشتند که پناهجویان افغان و سوری در این مراکز اغلب با خشونت مجبور به امضای اسنادی برای بازگشت داوطلبانه می‌شوند.

تحقیقات آنان نشان می‌دهد پناهجویان به سختی می‌توانند راهی برای تماس با وکیل یا اعضای خانواده خود پیدا کنند.

با وجود شواهد گسترده مبنی بر نقض حقوق پناهجویان در مراکز اخراج ترکیه، اتحادیه اروپا بارها چشمش را بر این موضوع بسته است.

انتهای پیام/.