تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814421
شناسه : 3814421
تاریخ :
شناسایی ۹ نفر از عاملین آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع اسلام آباد غرب اقتصاد ایران: کرمانشاه- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب از شناسایی و معرفی ۹ نفر از عاملین آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مجتبی تاسه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با پیگیری و تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان، ۹ نفر از عاملین آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به مراجع قضائی معرفی شده‌اند و پرونده‌های آن‌ها در دادگستری شهرستان در حال رسیدگی است.

وی افزود: منتظر محکومیت قطعی آنان توسط مراجع قضائی هستیم و در مرحله اول جریمه بیش از ۱۸۴ میلیارد ریالی برای آنها تعیین شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به شرایط ویژه امسال مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی از نظر پوشش بالای گیاهی، تصریح کرد: طبیعت‌گردان باید پس از استفاده از آتش‌های کوچک برای تفریح، از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند؛ زیرا همین آتش‌های کوچک ممکن است به دلیل سهل‌انگاری و سرایت به اراضی ملی، هکتارها از عرصه ملی را به خاکستر تبدیل کرده و گونه‌های جانوری و گیاهی بسیاری را از بین ببرد که تا سالیان سال غیرقابل جبران باشد.

وی از کلیه همشهریان درخواست کرد که هرگونه آتش‌سوزی احتمالی در منابع ملی شهرستان را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ گزارش دهند تا نیروهای یگان حفاظت در اسرع وقت در محل حضور یابند.