تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814393
شناسه : 3814393
تاریخ :
فعالیت ۸ هزار خانه هلال شهری و روستایی در کشور اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور گفت: ۸ هزار خانه هلال روستایی و شهری در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جمعیت هلال‌احمر، عباس احدپور در برگزاری دوره توان افزایی رؤسای خانه‌های هلال، افزود: از بین ۸۰۰۰ خانه هلال روستایی و شهری، ۲۰ خانه هلال نیز تخصصی هستند که این خانه‌های هلال در مجموعه‌های خاص مثل دانشگاه‌ها و حوزه‌های تأثیر گذار در جامعه فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: خانه‌های هلال با هدف بالا بردن سطح تاب‌آوری جوامع محلی در کنار تمام حوزه‌های هلال احمر اعم از جوانان، امداد و نجات، آموزش و پژوهش، داوطلبان و بهداشت و درمان و توانبخشی اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور گفت: اعضای خانه‌های هلال که در نقاط حادثه خیز هستند در حوادث و سوانح با بهره‌مندی آموزش‌های لازم قبل از رسیدن نیروهای امدادی و درمانی اقدام به ارائه خدمات امدادی جهت نجات انسان‌ها می‌کنند.

احدپور با توجه به نقش بسیار مهم دیده بانی خانه‌های هلال در امداد و نجات، افزود: این اهمیت بخاطر این می‌باشد که اگر زمانی حادثه‌ای رخ دهد قطعاً با اولین تلفن و ارائه اطلاعات کامل و درست، میزان خرابی و میزان تیم‌های مورد نیاز امداد و نجات مشخص می‌شود و این امر منجر به کاهش میزان هزینه و خسارت می‌شود.

وی تصریح کرد: استان زنجان در حال حاضر اولین دوره توان افزایی ویژه رؤسای خانه‌های هلال سراسر استان را به مناسبت گرامیداشت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار کرده است.

گفتنی است حضور در اولین دوره توان افزایی رؤسای خانه‌های هلال استان و بازدید از مانور زلزله، حوادث کارگاهی و نجات از آوار در کارخانه تولیدات ایران خودرو شهرستان ابهر از برنامه‌های سفر یک روزه مدیر کل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به استان زنجان بود.

برگزاری اولین دوره توان‌افزایی خانه‌های هلال در زنجان

حمکت اله‌هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان گفت: یکی از بهترین و با اهمیت‌ترین طرح‌های جمعیت هلال‌احمر، خانه‌های هلال است.

وی با بیان اینکه خانه‌های هلال حلقه مفقوده پاسخگویی به حوادث و سوانح است، افزود: خانه‌های هلال جایگاه و تأثیر مهمی در کاهش اثرات بلایایی طبیعی دارد.

هاشمی‌بیان کرد: در این دوره رؤسای خانه‌های هلال با چرخه مدیریت بحران، ارزیابی سوانح، قانون مدیریت بحران کشور و جایگاه خانه‌های هلال در مدیریت روستایی و شهری آشنا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: این دوره با رویکرد آشنایی رؤسای خانه‌های هلال با مدیریت بحران روستایی به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با حضور ۷۵ نفر از رؤسای خانه هلال برگزار شد.