تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814341
شناسه : 3814341
تاریخ :
۹ میلیارد وجه نقد به حساب مالباختگان مجازی در شیروان عودت داده شد اقتصاد ایران: بجنورد_ فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از عودت ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد که از طریق فضای مجازی کلاهبرداری شده بود به مالباختگان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس، سرهنگ مجید یگانه پور اظهار کرد: اصلی‌ترین دلیل وقوع جرایم سایبری عدم توجه کاربران به رعایت نکات امنیتی است و برابر بررسی‌ها، کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب شهروندان از بیشترین جرایم سایبری سطح شهرستان می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد از شهروندان شیروانی در بستر فضای مجازی کلاهبرداری شده بود، افزود: با تلاش و پیگیری‌های مستمر کارشناسان پلیس، این مبالغ به حساب مالباختگان عودت داده شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در این رابطه ۴ نفر کلاهبردار سایبری دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده‌اند، تصریح کرد: مهمترین روش مجرمان سایبری در جرایم مالی فریب قربانیان و دریافت رمز دوم و اطلاعات کارت بانکی آنان است که کاربران باید از اعتماد بی جا و واگذار نمودن اطلاعات حساب خود به دیگران جداً خودداری کنند.