تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3814338
شناسه : 3814338
تاریخ :
درخواست ستاره سابق قطر از لوپز؛ دست به تغییر ترکیب نزن! اقتصاد ایران: ستاره سابق تیم ملی فوتبال قطر به سرمربی این تیم برای دیدار با ایران هشدار داد که دست به تغییر در ترکیب بازی با قرقیزستان نزند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز سه شنبه ۲۴ مهر در ورزشگاه راشد دبی رو در روی هم قرار می‌گیرند. آخرین دیدار دو تیم به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بر می‌گردد که قطر موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ ایران را شکست دهد و حالا شاگردان امیر قلعه نویی این شانس را دارند تا از شاگردان «لوپز» انتقام بگیرند.

«مشعل عبدالله» ستاره سابق تیم ملی فوتبال قطر، در گفت‌وگو با سایت winwin عراق با اشاره به پیروزی۳ بر یک قطر برابر قرقیزستان در مرحله سوم رقابت‌های گروه اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آسیا، این پیروزی را محرکی بزرگ برای ادامه مسیر تیم قطر دانست. وی این پیروزی را موجب انگیزه بالا برای بازی‌های آینده از جمله دیدار سخت مقابل ایران ارزیابی کرد.

عبدالله اظهار داشت: پیروزی مقابل قرقیزستان با نمایش فنی عالی، محرک بزرگی پیش از رویارویی با ایران بود. همچنین قطر از نتیجه تساوی بدون گل ایران مقابل ازبکستان و تساوی یک بر یک امارات و کره‌شمالی نیز بهره‌مند شد.

قطر به کورس رقابت بازگشت

عبدالله افزود که این نتایج تیم قطر را دوباره به کورس رقابت برای کسب یکی از دو جایگاه برتر گروه که به طور مستقیم به جام جهانی منتهی می‌شود، بازگرداند. او گفت: پیروزی در مقابل دو تساوی، آغاز جدیدی بود، به ویژه زمانی که ممکن بود فاصله‌ها بیشتر شود و تیم قطر برای جبران آن‌ها با دشواری بیشتری روبه‌رو شود.

دلیل بهبود عملکرد تیم قطر از دیدگاه مشعل عبدالله

وی همچنین به بهبود وضعیت تیم قطر در بازی مقابل قرقیزستان اشاره کرد و گفت: حضور خوخی بوعلام در خط دفاعی به تیم صلابت و تعادل بیشتری بخشید. همچنین وجود عبدالکریم حسن در جناح چپ نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های هجومی و استحکام دفاعی ایفا کرد. او از جمله بازیکنانی است که پس از مدت‌ها در این پست توانسته تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

عبدالله ادامه داد: خط حمله تیم قطر نیز در کسب پیروزی مقابل قرقیزستان بسیار مؤثر بود، هرچند که فرصت‌های زیادی در نیمه اول به هدر رفت و گل اول تا دقیقه ۴۰ به ثمر نرسید. این تأخیر می‌توانست بر فشار روی تیم حریف اضافه کند که در نیمه دوم با وجود دریافت گل دوم، توانست کمی بازگردد.

چالش‌های پیش رو قطر مقابل تیم ملی ایران

این ستاره سابق قطری درباره بازی حساس مقابل تیم ملی ایران نیز گفت: ایران تیمی باتجربه است و ازبکستان را با یک تساوی ارزشمند متوقف کرد، هرچند که بخشی از نیمه دوم را با یک بازیکن کمتر بازی کرد. تیم ایران شاید در این دوره از مسابقات از لحاظ فنی به اوج نرسیده باشد، اما توانسته نتایج مطلوبی کسب کند.

او اضافه کرد: بازیکنان ایران به لطف تجربه بالا، توانایی کسب نتیجه مورد نظر خود را دارند، حتی اگر عملکرد آن‌ها در برخی از بازی‌ها کامل نباشد. قطر باید هوشیار و آماده باشد و با دقت به جزئیات کوچک بازی توجه کند.

ثبات در ترکیب تیم قطر

مشعل عبدالله از سرمربی تیم قطر، مارکز لوپز، درخواست کرد تا از تغییرات بیش از حد در ترکیب تیم پرهیز کند و گفت: با وجود نیاز به برخی تغییرات تاکتیکی، تغییرات زیاد در ترکیب تیم می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد داشته باشد. باید با اعتماد به نفس و شجاعت بازی کنیم و از میزبانی در دبی بهره ببریم، جایی که فشار هواداران ایرانی کمتر است.

در پایان، او با ابراز اعتماد به تیم قطر و بازیکنانش گفت: به توانایی‌های تیم ایمان داریم و امیدواریم با انتخاب بهترین ترکیب از سوی مربی، بتوانیم به یک نتیجه مثبت و حتی پیروزی دست یابیم.