تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814273
شناسه : 3814273
تاریخ :
سرشماری مرال ها تمام نشده است/ معضل تخریب زیستگاه ها اقتصاد ایران: تنکابن- رئیس اداره حفاظت محیط زیست تنکابن با اشاره به پایان فصل گاوبانکی گفت: سرشماری مرال ها هنوز به پایان نرسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هادی منصورکیایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چادرهای گاو بانکی تقریباً جمع آوری شده است، اظهار کرد؛ خوشبختانه در سال جاری با همت و تلاش همکاران محیط زیست، چندین گروه شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات بالادست دستگیر شده وبه مقامات قضائی تحویل داده شدند.

وی با بیان اینکه، گاوبانکی امسال، موفق بوده است، افزود: مشاهدات محیط زیست بیانگر آن است که بانک مرال ها امسال رشد داشته است.

منصورکیایی با توضیح اینکه شرایط آب و هوای امسال برای زادآوری حیوانات مطلوب بوده است، تصریح کرد: جمعیت کل بز در سال جاری روبه رشد بوده است.

وی ضمن قدردانی از حضور محیط بان ها در چادرهای کوهستانی و مراقبت از حیات وحش، از محافظت و مشارکت جامعه محلی نیز تشکر کرد.

این مسئول با بیان اینکه فصل نزدیک شدن قرقاول‌ها به باغات مردم فرا رسیده است، خواستار همراهی مردم در محافظت از این پرندگان زیبا شد و تاکید کرد: همراهی مردم در جلوگیری از حضور شکار چیان غیرمجاز برای شکار قرقاول‌ها بسیار حائز اهمیت است.

رئیس محیط زیست تنکابن با توضیح اینکه سر شماری مرال ها هنوز به پایان نرسیده است، گفت: جنگل‌های تنکابن زیستگاه حدود ۱۰۰ رأس مرال است.

وی درباره چالش‌های پیش روی محیط زیست نیز گفت: تخریب زیستگاه و افزایش ساخت و سازها در گستره‌ی کوه و جنگل و زیستگاه‌های حیوانات از جمله چالش‌های محیط زیست است.

منصور کیایی همچنین ورزش‌های طبیعت گردی مانند افرود سواری، موتور سواری و حضور شکارچی‌های غیربومی از جمله خطراتی هستند که زیستگاه‌های حیوانات را در معرض نا آرامی و خطر قرار می‌دهند.

وی تغییرات اقلیمی مانند خشکسالی‌ها و ترسالی‌های بی موقع و فرسایش خاک را از دیگر چالش‌ها ی جدی در حوزه محیط زیست برشمرد.