تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3814268
شناسه : 3814268
تاریخ :
پیام ایران برای صلح در منطقه در سفرهای عراقچی تا آمریکا مخابره شد اقتصاد ایران: یک کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: سفرهای آقای عراقچی در منطقه حاوی پیام‌های مهمی نظیر حمایت از مقاومت، جلوگیری از گسترش جنگ و جدی بودن در برابر حملات احتمالی در دفاع از خود است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیدرضی عمادی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به تأثیر سفرهای سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای منطقه، اظهار کرد: به نظر می‌رسد آقای عراقچی مجموعه‌ای از سفرهای منطقه‌ای را با سفر به لبنان آغاز کرده است، بیروت که زیر بمباران رژیم صهیونیستی قرار داشت موجب شد این سفر در چنین شرایطی، منحصر به فرد تلقی شود.

وی افزود: سفر آقای عراقچی به لبنان، عزم جمهوری اسلامی در حمایت از مقاومت لبنان را به خوبی نشان داد که مقامات جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت لبنان در مواجهه با رژیم صهیونیستی هستند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه، عربستان و قطر را که پس از سفر به لبنان صورت گرفت، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این سفرها از این منظر اهمیت دارند که حامل پیام جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه بود، این نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران حق خودش می‌داند از کشورهایی که آسمانشان را برای حمله به ایران توسط رژیم صهیونیستی قرار دادند به نوعی انتقام بگیرد و در این سفرها این پیام به خوبی منتقل شد.

ایران خواستار گسترش جنگ در خاورمیانه نیست

عمادی با اشاره به اینکه ایران از گسترش جنگ در منطقه خاورمیانه استقبال نمی‌کند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این پیام را به کشورهای منطقه رسانده است که به هیچ عنوان خواستار گسترش جنگ در خاورمیانه نیست اما از رویارویی با جنگ نیز هیچ ابایی ندارد و کاملاً در برابر جنگ آماده است، پیام جمهوری اسلامی طریق عربستان و قطر به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها منتقل می‌شود. به نظرم سفر وزیر امور خارجه کشورمان با این پیام تأثیر بازدارندگی در گسترش جنگ دارد.

وی افزود: دور جدید سفرهای آقای عراقچی به عراق و عمان اتفاق افتاد و این دو سفر حائز اهمیت هستند چرا که از یک طرف عراقی‌ها اعلام کردند اجازه نخواهند داد از آسمان آنها برای حمله به ایران استفاده شود، عراقچی این موضع‌گیری را قابل تقدیر عنوان کرد؛ به نظرم از طریق مقام‌های عراقی پیامی به آمریکایی‌ها منتقل خواهد شد با این مضمون که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود کاملاً جدی است و آماده واکنش جدی در اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی است.

عمان پیام ایران را به آمریکا می‌رساند

این کارشناس مسائل بین‌الملل سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عمان را با توجه به اینکه مقامات این کشور همواره حامل پیام‌های جمهوری اسلامی ایران به مقام‌های آمریکایی بودند، حائز همین ویژگی دانست و ادامه داد: در همین سفر با مقامات انصارالله یمن دیدار شد و به نوعی بیانگر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت یمن است.

عمادی در همین رابطه انتقال پیام‌های جمهوری اسلامی ایران از طریق کشورهای منطقه به آمریکا و رژیم صهیونیستی را یکی از اهداف سفرهای وزیر امور خارجه دانست و گفت: پیام جمهوری اسلامی ایران این است که با وجود آنکه از جنگ اکراه دارد اما مصمم است در صورت بروز جنگ به طور قاطع و جدی از خود دفاع کند و این خود یک پیام هشدارآمیز است.

عراقچی جنگ روانی علیه ایران و جبهه مقاومت را خنثی کرد

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه پیام دیگر جمهوری اسلامی ایران در سفرهای منطقه‌ای آقای عراقچی خطاب به گروه‌های مقاومت است، افزود: جنگ روانی که صهیونیست‌ها و همدستانشان به راه انداختند که ایران حامی مقاومت نیست و یا آن را معامله می‌کند، به طور کامل در سفرهای مقامات ایرانی به کشورهای منطقه به ویژه سفرهایی که به لبنان صورت گرفت خنثی شد.

عمادی fا تاکید بر اینکه کشورهای منطقه در مجموعه این سفرهایی که مقام‌های ایران انجام می‌دهند یک پیام مهم دریافت می‌کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر طرحی برای صلح و ثبات منطقه استقبال می‌کند. بازیگر جنگ طلب در این میان جمهوری اسلامی نیست بلکه رژیم صهیونیستی است.