تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814254
شناسه : 3814254
تاریخ :
پیش بینی برداشت ۲۰۰ هزار تن محصولات پاییزی در کردستان اقتصاد ایران: سنندج-مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کردستان از پیش بینی برداشت ۲۰۰ هزار تن محصولات پاییزی در کردستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حاجی‌میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برداشت محصولات باغی و زراعی در کردستان در ماه اول پاییز شروع می‌شود و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: تنوع کشت و اقلیم متنوع و مناسب استان موجب تنوع محصول در استان شده است.

مدیر امور باغبانی استان کردستان خاطرنشان کرد: امسال برداشت ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات پاییزی در استان پیش بینی شده و با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: سهم انگور استان ۱۶۴ هزار تن است که ۱۰۰ هزار تن آن انگور دیم است.

وی بیان کرد: همچنین پیش بینی می‌شود، که ۹ هزار تن به، ۷ هزار تن گلابی، و سهم انار استان هم برداشت ۱۴ هزار تن پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تنوع اقلیمی استان باعث شده که ۱۰۵ هکتار از اراضی استان هم زیر کشت زعفران رفته و پیش بینی می‌شود که ۳۱۰ کیلو گرم زعفران برداشت شود.

مدیر امور باغبانی استان کردستان اذعان کرد: بیشتر محصولات استان مصرف تازه خوری دارد اما بخشی هم به تهران، همدان و سایر شهرها صادر می‌شود.

حاجی‌میرزایی گفت: محصولات استان شاخص و درجه یک هستند و در چند واحد تبدیلی استان برخی از محصولات تبدیل به آب میوه و کنسانتره و سایر مشتقات می‌شود.

وی عنوان کرد: رقم زیادی از محصولات هم توسط جامعه هدف تبدیل به خشکبار شده و به همان صورت عرصه می‌شود.