تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3814150
شناسه : 3814150
تاریخ :
۳۶۵ روز کودک کشی! اقتصاد ایران: ارتش رژیم صهیونی از هفتم اکتبر تا کنون و در عرض یک سال بیش از ۱۶ هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تشدید حملات به مجتمع‌های درمانی مهم برجا مانده در غزه و معدود مراکز درمانی کوچک‌تر باقیمانده و حمله خونین به آنان نشانه آشکار یک جنگ نظام‌مند از سوی اسرائیل علیه بیمارستان‌ها ست. مراکزی که آخرین پناهگاه اکثریت جمعیت آواره در این منطقه جنگ‌زده ۲.۳ میلیون نفری محسوب می‌شود. الگویی که قصد شوم رژیم اشغالگر قدس برای پاکسازی قومی مردم غزه را برملا می‌کند.

از سوی دیگر پس از آنکه این رژیم به اهداف شوم خود در غزه نرسید تلاش کرد تا همین سناریوی هولناک را در لبنان نیز پیاده کند و باوجود مخالفت جامعه جهانی با حملات، شاهد هستیم که دقیقاً سناریوی کشتار و ویرانی غزه اکنون برای این کشور از سوی رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود و مخالفت‌ها نیز از حد حرف و شعار فراتر نمی‌رود.

ارتش رژیم صهیونی از هفتم اکتبر تا کنون و در عرض یک سال بیش از ۱۶ هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در همین حال، چندین هزار کودک نیز در پی حمله‌های مستقیم به‌عنوان بخشی از کارزار نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، با معلولیت مادام‌العمر مواجه هستند.

کودکان فلسطینی که تاکنون از بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه جان سالم به‌در برده‌اند، از یک بحران انسانی به‌طور فزاینده وخیم رنج می‌برند؛ همچنین آسیب‌های روحی و روانی موجود براثر ۱۷ سال محاصره و تهاجم‌های نظامی رژیم صهیونیستی به این بحران دامن زده است.

۳۶۵ روز کودک کشی!

یتیم شدن ۲۵ هزار کودک

بر اساس آمارها، دست‌کم ۲۵ هزار و ۹۷۳ کودک بدون یک یا هر ۲ والدین خود زندگی می‌کنند و بسیاری دیگر از کودکان مفقود و همچنان زیر آوار مدفون هستند.

حمله نسل‌کشی رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر با مسدود کردن کمک‌های بشردوستانه، هدف قرار دادن امدادگران، بستن گذرگاه‌های مرزی غزه، و قطع برق و ارتباطات تشدید شده است. نظامیان صهیونیست عدم دسترسی به حقوق اولیه و مراقبت از کودکان فلسطینی را تضمین کرده و به‌طور عمدی آن‌ها را از غذا و آب سالم محروم کرده و خانه‌ها، مراکز و اردوگاه‌ها، بیمارستان‌ها، امدادگران، آمبولانس‌ها و کادر پزشکی را هدف قرار داده‌اند.

زنان باردار و نوزادان نیز در حال مرگ هستند، زیرا بیمارستان‌ها با کمبود شدید حتی تجهیزات اولیه پزشکی مواجه هستند. بسیاری از نوزادان فلسطینی از حق اساسی خود برای زندگی محروم هستند، زندگی آن‌ها در این جهان به‌دلیل اقدام‌های نظامی رژیم صهیونیستی کوتاه شده است. این مجازات دسته‌جمعی واقعیت تلخی را برای گروه‌های آسیب پذیر ایجاد و فاجعه غزه را بیشتر عمیق‌تر کرده است.

۳۶۵ روز کودک کشی!

تعطیلی یک سوم مراکز درمانی لبنان

رژیم صهیونی در جدیدترین اقدام دست به بمباران بیمارستان‌های لبنان زده است تا مصدومان را از مداوا محروم کند. بر اساس اعلام وب‌سایت عربی ۲۱، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان باعث بسته شدن پنج بیمارستان و ۱۰۰ درمانگاه در این کشور شده است.

تدروس آدهانوم مدیرکل این نهاد بین‌المللی تاکید کرد که از میان ۲۰۷ مرکز درمانی در مناطق درگیر در لبنان، ۱۰۰ مرکز به دلیل تشدید تنش‌ها تعطیل شده‌اند. همچنین پنج بیمارستان به دلیل شدت خسارات وارده در پی حملات در این کشور بسته شده است.

وی بر ضرورت توقف حملات علیه کارکنان بخش بهداشت و درمان در لبنان تاکید و به شهادت نزدیک به ۱۰۰ تن از آنها اشاره کرد.

آدهانوم اضافه کرد که تعداد زخمی‌ها در حال افزایش است و سیستم بهداشتی لبنان به لیل محدودیت نیروی انسانی با شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کند.

۳۶۵ روز کودک کشی!

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده بود که تعداد مراکز درمانی در این کشور به ۳۱۱ عدد می‌رسد و با احتساب این ارقام یک سوم از مراکز مذکور در پی حملات رژیم صهیونیستی تعطیل شده است.

چند روز قبل نیز این رژیم اقدام به حمله به مراکز درمانی هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان کرد، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در این خصوص گفته است که این اقدام، نقض صریح قوانین بین‌الملل حقوق بشردوستانه در ممنوعیت حمله به مراکز درمانی و امدادی است و از طریق مجامع بین‌المللی در صدد شکایت از اسرائیل هستیم.

این جنایات در حالی صورت می‌گیرد که کمیسیون تحقیقات مستقل شورای حقوق بشر سازمان ملل تأیید کرده که رژیم صهیونیستی به ‎طور عمدی و نظام‌مند سیستم بهداشتی نوار غزه را تخریب و نابود کرده است. با این حال سکوت برخی کشورهای غربی و سرکوب اعتراضات باعث شده تا این رژیم کودک کش همچنان بر ادامه جنایات خود اصرار ورزد.