تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3814116
شناسه : 3814116
تاریخ :
گزارش اینستاگرامی وزیر خارجه در خصوص دیدارهایش در عمان اقتصاد ایران: وزیر خارجه کشورمان درباره سفر اخیر خود به عمان گزارشی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه نوشت:

-شب گذشته و در ادامه سومین دور از سفر به کشورهای منطقه از بغداد عازم مسقط شدم و گفتگوهای مفید و مفصلی با آقایان ارتشبد سلطان بن محمد النعمانی، وزیر امور دیوانی سلطان عمان و سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه این کشور داشتم.

-در این دیدارها ضمن ابراز خرسندی از استحکام و پایداری روابط دیرینه و دوستانه میان سلطنت عمان و کشورمان بر تقویت و توسعه مناسبات دوجانبه بیش از گذشته تاکید کردیم.

-در ادامه با بررسی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل کشی و تجاوز نظامی صهیونیست‌ها تصریح شد.

-همچنین در جریان این سفر پذیرای آقای محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن بودم و در خصوص آخرین وضعیت این کشور به گفتگو نشستیم.

-در حال برنامه‌ریزی جهت ادامه رایزنی‌ها در دیگر پایتخت‌های کشورهای منطقه هستیم؛ این سفرها و تحرکات مستمر و فشرده دیپلماتیک تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح، ثبات و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/