تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3814093
شناسه : 3814093
تاریخ :
بررسی مباحث مالی شهرداری اراک در شورای ترافیک نیازمند مصوبه شورا اقتصاد ایران: اراک- رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بررسی مباحث مالی شهرداری اراک در شورای ترافیک استان مرکزی نیازمند مصوبه شورای اسلامی این شهر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عسگری شامگاه دوشنبه در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک، اظهار کرد: مجری مصوبات شورای ترافیک استان مرکزی، مدیریت شهری اراک است و منابع مالی نیز باید در ردیف بودجه پارلمان شهری تعریف شود از این رو می‌طلبد بر اساس اولویت بندی این مهم مورد توجه باشد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شورای ترافیک مباحث فنی را بررسی می‌کند اما با توجه به اینکه مباحث مالی برای شهرداری بار مالی دارد از این رو باید این موضوع در شورای بررسی و مصوب شود تا در هیأت تطبیق مشکلی ایجاد نشود.

عسگری با اشاره به اینکه تأمین رفاه شهروندان در اولویت اقدامات شورای ششم قرار دارد، افزود: با توجه به اینکه مقابل بسیاری از اغذیه فروشی‌های شهر اراک صندلی جانمایی شده بود و خانواده‌ها برای صرف غذا مراجعه می‌کردند اما به تازگی شهرداری اراک با دستور قضائی نسبت به جمع آوری این صندلی‌ها اقدام کرده که موجب نارضایتی شهروندان شده و انتظار است در این خصوص تعامل و هم افزایی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به تکمیل پروژه گردشگری منطقه گردو (نورالشهدا) اراک نیز گفت: مسئولان شهری اراک تمام ظرفیت‌ها را در راستای افزایش نشاط اجتماعی شهروندان به کار گرفته است.

عسگری تاکید کرد: انتظار است مدیریت شهری اراک با جذب سرمایه گذار مناسب، اقدامات لازم را برای تکمیل این پروژه گردشگری انجام دهد و به طور حتم اعضای شورای اسلامی شهر نیز در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

تکمیل پروژه گردشگری منطقه گردو اراک با جدیت دنبال می‌شود

بررسی مباحث مالی شهرداری اراک در شورای ترافیک نیازمند مصوبه شورا

مدیریت شهری اراک نیز در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: برای ساخت پروژه مجموعه خدماتی بین راهی و تکمیل منطقه گردشگری نورالشهدای اراک، شرایط را برای سرمایه گذاران تسهیل می‌کنیم.

علیرضا محمودی افزود: سهم شهرداری ۳۴ و ۵۶ درصد و سهم سرمایه گذار ۶۵ و ۴۴ درصد به عنوان پایه فراخوان عمومی در منطقه گردشگری دره گردو با مساحت ۲۸۴۱۶ مترمربع با رعایت تمام قوانین و مقررات پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری اراک توانایی اجرای مصوبات شورای شهر را دارد مشروط بر اینکه اعضای پارلمان شهری اراک در این راستا تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند.

محمودی افزود: باید اذعان کرد تملکات شهری پس از بررسی دقیق کارشناسان و با نظارت بنده انجام می‌شود و سلیقه شخصی اعمال نمی‌شود.

شهردار اراک گفت: در کشور رکود بسیار زیادی در سرمایه گداری است که قانون را برای جذب سرمایه گذار تسهیل کرده هر چند در این راستا باید
با شئونات اجرایی مورد توجه باشد.

محمودی ادامه داد: اقدامات لازم با سرعت برای تکمیل منطقه گردشگری گردوی اراک انجام می‌شود و چند روز آتی اولین تلویزیون شهری در این منطقه راه اندازی می‌شود و برای حفظ جان شهروندان تجهیزات بازی‌های هیجانی با رعایت تمام استانداردها نصب می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اراک گفت: روز ۲۸ مهرماه همزمان با صدارت امیرکبیر روز اراک نام‌گذاری شده که با تعامل و هم افزایی سمن‌ها و ادارات کل، برنامه‌های فرهنگی متنوع برگزار همچنین بهره برداری از چندین پروژه فرهنگی و عملیات اجرایی ۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه شهری کلید می‌خورد.